וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: רוסיה מתכננת עסקת נשק עם סוריה

הוול סטריט ג'ורנל דיווח שישראל הזהירה מעסקה במסגרתה תמכור רוסיה לאסד מערכות מתקדמות של טילי קרקע-אוויר. החשש: פגיעה בכל תכנית עתידית להתערבות זרה בסוריה

ישראל הזהירה את ארה"ב כי רוסיה נערכת ל"עסקה בטווח זמן מיידי" בה תמכור מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות לסוריה - נשק שיחזק את יכולתו של משטר אסד להדוף כל התערבות זרה במלחמת האזרחים במדינה. הוול סטריט ג'ורנל דיווח אמש (רביעי) כי גורמים רשמיים בארה"ב אמרו שהם מנתחים מידע שסופק על ידי ישראל, לפיו קיים חשד שרוסיה תמכור סוללות טילים מסוג S-300 לסוריה, אך לא מסרו אם ההערכה היא שהמידע אמין.

גורמים רשמיים ברוסיה טרם הגיבו לדברים. שגרירות רוסיה בוושינגטון מסרה כי מדיניותה היא לא לספק מידע על מכירה או העברת נשק בין רוסיה למדינות אחרות. לידיעה לא נמסרה תגובה גם מהפנטגון וממשרד החוץ האמריקני.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
שיגור טיל ממערכת S-300/AP

ממשלת אסד התעניינה במשך שנים רבות ברכישת סוללות טילי S-300 ממוסקבה, שביכולתן ליירט גם מטוסים מאוישים וטילים מונחים. מדינות מערביות הפצירו פעמים רבות ברוסיה להימנע ממכירה שכזו, שלדבריהם עלולה לסבך כל התערבות בינלאומית בסוריה.

על פי הדיווח, המידע שסופק לוושינגטון על ידי ישראל הראה כי סוריה מעבירה תשלומים בהתאם להסכם מ-2010 עם מוסקבה לקניית ארבע סוללות טילים ששווין עומד על 900 מיליון דולרים. אחד התשלומים התקבל דרך הבנק הרוסי לפיתוח-חוץ, המכונה VEB. העסקה כללה שישה משגרים ו-144 טילים מבצעיים, כל אחד מהם בעל יכולת להגיע לטווח של 200 ק"מ, כשהמשלוח הראשוני צפוי להגיע בשלושת החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully