וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט בסוריה שותק; "ייתכן שבהוראת אסד"

8.5.2013 / 5:46

לפי חברת גוגל, מורגשת פעילות כמעט אפסית בתעבורת הגולשים בעמודי האתר. גם אתרים סוריים חדלו לפעול. עוד עולה כי בנובמבר ניסה המשטר לשתק את פעילות האופוזיציה בדרך דומה

רשת האינטרנט בסוריה שותקה אתמול (שלישי) כמעט לחלוטין ברחבי המדינה, וניתקה אותה משאר העולם, כך עולה מנתוני חברת גוגל וחברות אינטרנט עולמיות נוספות. נתוני חברת גוגל מצביעים על פעילות כמעט אפסית בתעבורת הגולשים בעמודי האתר של החברה משעות אחר הצהריים. עוד עולה כי רוב אתרי האינטרנט הסוריים אינם נגישים ביממה האחרונה, ונדמה כי המדינה כולה נותקה בבת אחת.

"בפועל, ההשבתה ניתקה את סוריה ואינה מאפשרת לאזרחיה לתקשר עם שאר העולם", כתב דן הובארד, בכיר בחברת התקשורת "OpenDNS". "לא ברור אם תקשורת באמצעות האינטרנט בגבולות סוריה עדיין מתקיימת. אף שאנחנו לא יכולים להצביע על גורם לשיתוק, אירועים דומים בעבר נבעו מהוראה של המשטר בסוריה לשיתוק הרשת ולפגיעה בתשתית שלה, על ידי חבלה בסיבים אופטיים והפרעות בהספקת החשמל".

"עלטת האינטרנט נמשכה שלושה ימים בשנה שעברה"

לדברי הובארד "עלטת אינטרנט" דומה אירעה בחודש נובמבר האחרון ונמשכה שלושה ימים. כמו כן דיווח האתר "Techcrunch" כי בשנה שעברה ניסה משטר אסד לשתק את פעילות האופוזיציה במדינה באמצעים דומים.

בתוך כך התייחס אתמול נשיא סוריה, בשאר אסד, לראשונה לתקיפות שיוחסו לחיל האוויר הישראלי בארצו, וטען כי "מדובר בהוכחה למעורבות הרבה של ישראל במשבר הפנימי הפוקד את סוריה". העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" דיווח באתר האינטרנט שלו כי אסד, המנהל מלחמת חורמה נגד המורדים במשטרו זה יותר משנתיים, אמר את הדברים במהלך פגישה עם שר החוץ האיראני, עלי אכבר סלאחי.

"העם הסורי וצבאו הגיעו להישגים רבים במלחמתם בקבוצות טרוריסטים, והם מסוגלים להתעמת עם התוקפנות של ישראל, שמייצגת פן מסוים של טרור המופנה כיום כלפי סוריה", טען אסד. האורח האיראני, שהגיע לביקור לא רשמי בסוריה, הביע בשיחה עם אסד את תמיכתה של הרפובליקה האיסלאמית בבעלת בריתה. סלאחי הוסיף כי "הגיע הזמן להרתיע את ישראל מפני ביצוע מעשה תוקפני כלפי תושבי האזור".

המתיחות בין ישראל לסוריה הגיעה לשיא חדש בימים האחרונים לאור פרסומים לפיהם מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשבוע שעבר משלוחים של טילי קרקע-קרקע מסוג "פאתח 110", שהועברו מאיראן והיו מיועדים לארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון. על פי פרסומים זרים, בלילה שבין חמישי לשישי שיגרו מטוסי קרב ישראליים טילים לעבר נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, והשמידו משלוח נשק שהוסתר במקום. תקיפה נוספת אירעה בין שבת לראשון, ובה הותקף מרכז מחקר צבאי בג'מראיא שבפרברי דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully