וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ההורים הארצי ללפיד: הימנע מפגיעה בחינוך

8.5.2013 / 7:36

בתגובה לקיצוצים הצפויים בדמות הגדלת תשלומי הורים והקפאת התכנית לסבסוד ספרי לימוד, שצפויים להכביד על משקי הבית, הודיע יו"ר הארגון כי יילחם בגזרה: "נפגין בבתי הספר"

תכנית הקיצוצים שפרסם אתמול (שלישי) משרד האוצר כוללת בתוכה גם הגדלה של תשלומי הורים והקפאה של הרחבת התכנית לסבסוד ספרי לימוד. הורים רבים עדיין מנסים לפענח את המשמעות של הגזרות הללו על התקציב המשפחתי, אולם נראה שכל תוספת מכבידה שכזו על ההוצאות לא תעבור בשקט.

ארגון ההורים הארצי, שמייצג הורים רבים ברחבי הארץ, כבר הודיע כי יילחם בגזירה. יו"ר הארגון, עו"ד גדעון פישר, אמר כי ארגונו קורא להורים, מורים ותלמידים ללבוש חולצה שחורה ביום שישי הקרוב לבית הספר. "ארגון ההורים קורא לראש הממשלה ולשר האוצר להימנע מפגיעה במערכת החינוך, אנו ההורים מחויבים לשמור על חינוך ילדינו ועל עתידם, היום הוציא ארגון ההורים קריאה לכל מערכת החינוך: הורים, מורים, תלמידים, סטודנטים וחניכי תנועות הנוער, בואו נפגין את מחאתנו ביום שישי הקרוב כיום כואב לחינוך בישראל, בואו כולנו נלבש חולצות שחורות בהגיענו למוסדות החינוך על מנת לצעוק את כאבנו על הפגיעה הקשה במערכת החינוך".

קיצוץ של 200 מיליון שקלים בתקציב הצהרונים

הגזירות כוללות בתוכן גם הקפאה של פרויקטים שונים במערכת החינוך, ובראשם פגיעה של כ-200 מיליון שקלים מתקציב היישום של דו"ח ועדת טרכטנברג בנושא הצהרונים. ועדת טרכטנברג קבעה בשנה שעברה כי החל משנת הלימודים תשע"ג יופעלו מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצהריים לבני 9-3 בשלושת האשכולות החברתיים כלכליים הנמוכים, ובאופן חלקי באשכול החברתי-כלכלי הרביעי, תוך פריסה הדרגתית בשאר האשכולות בתוך חמש שנים.

כעת קובעת התכנית הכלכלית של משרד האוצר כי מסגרות אלה יופעלו מעתה רק לגילאי 8-3 (כיתות א' ו-ב') ולא לילדים בני 9 (כיתה ג'), ורק ביישובים המדורגים באשכולות החברתיים-כלכליים הנמוכים (1-3). כלומר, בשנת תשע"ג החל תהליך הדרגתי שכלל 81 יישובים בדרגות 3-1 ופיילוט שנערך בירושלים ליישובים ברמה 4. התכנית תוקפא בשלב זה ולא יתווספו אליה יישובים נוספים. כמו כן, הוקפאו תכניות יום לימודים ארוך, פיצול שעות הלימוד בכיתות א' ו-ב' ופרויקטים נוספים אחרים.

גם הסטודנטים מוחים על הקיצוץ

קיצוץ נוסף שכפי שמסתמן לא יעבור בשתיקה הוא ביטול נקודות הזיכוי לאקדמאים. על פי החוק, אדם שסיים תואר אקדמי ראשון ושני או לחלופין בוגר מסלול ישיר לתואר שלישי, מקבל הטבה בדמות נקודת זיכוי במס אחת בגין שנות הלימוד בתואר ראשון או מחצית נקודת זיכוי במס בגין שנות הלימוד בתואר שני. על פי התכנית הכלכלית, תבוטל הטבה זו.

בדברי ההסבר לביטול נכתב: "ההטבה מנוצלת על ידי בעלי השכלה גבוהה או בעלי מקצוע אשר נמנים עם שכבת מקבלי שכר גבוה יחסי, ונותנת הטבה זהה בלי להתייחס לנתונים נוספים. ההטבה אינה מייצרת תמריץ חיובי לרכוש השכלה אקדמית או לימוד מקצוע, שכן מדובר בהטבה שמוענקת ליחיד בתום הלימודים והיא אינה משפיעה על מצבו הכלכלי בזמן הלימודים, ואיננה תורמת למשק ברמה הכלכלית". עוד נכתב כי יישום ההחלטה יביא לתוספת הכנסות של כ-644 מיליון שקלים בשנה.

נגד החלטה זו יצא יו"ר התאחדות הסטודנטים אורי רשטיק, שטען כי היא נוגדת את עמדתו הרשמית של לפיד, אשר "הציב את האדם העובד בלב תכנון התקציב לשנה הקרובה". עוד אמר רשטיק כי מדובר בגזרה אכזרית של 2,616 שקלים לאדם בשנה. "שר האוצר הבטיח רק לפני חודש שלא לפגוע בציבור הסטודנטים. אנו קוראים ללפיד לא לתת יד לעוול הזה, שיפגע במעמד היצרני בישראל. הסטודנטים והסטודנטיות ממשיכים לעמוד על המשמר, ולא ניתן שיפגעו באדם העובד בתחילת הקריירה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully