וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: מאסר עולם לשני איראנים שתכננו פיגועים

השניים תכננו פיגועים נגד מטרות ישראליות, אמריקניות, בריטיות וסעודיות. פרקליטיהם של השניים צפויים לערער על העונש, ובאיראן אמרו: הם נעצרו כחלק ממזימה מתוכננת

בית משפט בקניה גזר היום (שני) את דינם של שני אזרחים איראנים, שהורשעו בתכנון פיגועים נגד גורמים מערביים במדינה, ושלח אותם למאסר עולם בבית הכלא. ביום חמישי האחרון הורשעו השניים באחזקה של 15 קילוגרמים של חומר נפץ, ובתכנון להוציא לפועל פיגועים בכמה ערים בקניה בשנה שעברה. מנסור מוסווי שנעצר בבירה ניירובי, ואחמד מוחמד שנעצר בעיר הנמל מומבסה, הסגירו בחקירתם את מיקומו של חומר הנפץ הפלסטי המתקדם מסוג RDX שבו החזיקו.

פרקליטיהם של השניים צפויים לערער על גזר הדין. דובר משרד החוץ האיראני, רמין מהמנפרסט, אמר כי גזר הדין היה "בלתי צפוי". "הם נעצרו כחלק ממזימה מתוכננת", צוטט מהמנפרסט בטלוויזיה הממלכתית. לאחר מעצר השניים ביוני בשנה שעברה, טענו הרשויות בקניה כי הם חשודים בתכנון פיגועים נגד מטרות ישראליות, וכן בשגרירויות אמריקניות או ביעדים הקשורים לערב הסעודית או לבריטניה.

אבופלטי מוחמד (מימין) ומנסור מוסאווי, שני אירנים החשודים בטרור שנעצרו ונשפט בקניה. יוני 2012. AP
התביעה טענה כי השניים השתייכו לרשת טרור ותכננו להוציא לפועל פיגוע שיגרום "נזקים קשים"/AP

התביעה טענה כי השניים השתייכו לרשת טרור ותכננו להוציא לפועל פיגוע שיגרום "נזקים קשים". חוקריהם העריכו כי ייתכן שקיימו קשרים עם פעילים של ארגון הטרור אל-קאעדה בסומליה, או עם רשת טרור אחרת. שגרירות איראן בניירובי סירבה אז לפניות עיתונאים שביקשו ממנה תגובה בנושא. גורמי ביון העריכו לאחר מעצרם כי הניסיון לפגוע בישראל קשור לחיסולם של מדענים בתכנית הגרעין של איראן - פגיעה המיוחסת לישראל - בעוד שלגבי הניסיון לפגוע במטרות אחרות, המטרה הייתה לאותת על השלכות של תקיפה אפשרית באיראן.

ימים ספורים אחרי המעצר הוגש כתב אישום נגד השניים. הם לא יוצגו על ידי עורכי דין, והכחישו את ההאשמות שיוחסו להם. על פי דיווחים שונים של סוכנויות הידיעות, מוחמד טען בבית המשפט כי לאחר מעצרו נחקר על ידי חוקרים ישראלים שעינו אותו ו"הזריקו לו חומרים כימיים". נציג המשטרה הקנייתית בדיון, דניאל מוסנגי, הכחיש בתוקף את הטענות, אולם השופט פול ביווט קבע כי מדובר בהאשמות רציניות, והורה לבדוק אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully