וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף ל"נייס גאי"? סמי הפיצוציות ייאסרו למכירה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות החליטה לשים סוף לתופעת "סמי הפיצוציות", והכניסה את משפחת החומרים הקנבינואידים לפקודת הסמים המסוכנים. המשטרה: "פעולה אחת מיני רבות"

סופו של עידן. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שני) צו שמשנה את פקודת הסמים המסוכנים ומשמעותו היא הכללתם של "סמי הפיצוציות" בפקודה. הוועדה אישרה בכך את המלצת המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, משרד הבריאות, הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול וגופים נוספים, להכליל בפקודת הסמים המסוכנים גם את החומרים הללו, ממשפחת הקנבינואידים הסינתטיים. הצו, שאוסר בין היתר על מכירת סמים מסוג "נייס גאי", "מבסוטון", "חגיגת" ו"בולים", ייכנס לתוקפו עם פרסומו ברשומות - בימים הקרובים.

משמעות ההחלטה היא הכנסת משפחות חומרים לפקודה, בעוד שבעבר התאפשרה הכנסת חומרים פרטניים בלבד. מהמשטרה נמסר כי "אין בכך כדי להשלים את המאבק בתופעת תחליפי הסם ומאבק זה ימשיך להיות מטופל במקצועיות ובנחישות בקרב הגופים. מדובר בפעולה אחת מיני רבות אשר יוצגו על ידי השר והמשטרה במהלך השבועות הקרובים לממשלת ישראל".

מיסטר נייס גאי. אורי לנץ
לא עוד "מיסטר נייס גאי" בפיצוציות/אורי לנץ

בתקופה האחרונה צצו ברחבי המדינה נקודות רבות לממכר תרכובות מסוכנות שונות, בהן "נייס גאי" ו"מבסוטון" המוכרות, שהן למעשה סמים שלא הוכרו על ידי המדינה כאסורים. להערכת המשטרה, כשליש מבני הנוער עשו שימוש בחומרים הללו. במקביל, גם המחאה הציבורית והפוליטית על הפשטות שבה ניתן להשיג את החומרים הללו לא איחרה לבוא.

אתמול אמר יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ, כי "יש לעשות סוף לריצה סביב הזנב". לדבריו, יש לבחון אפשרות בחקיקה ראשית כי כל חומר משנה תודעה יהיה אסור בתכלית למכירה בפיצוציות. "על פי נתונים שהגיעו לידיי, עולה כי 40 אלף בני נוער צורכים סמים אסורים הנקנים באין מפריע בפיצוציות ברחבי הארץ. קרוב ל-2,000 בני נוער מתמכרים מדי שנה לסם כמו ה'נייס גאי'. מדינת ישראל מחויבת לעשות סוף להפקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully