וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבריאות תאסור מכירת "סמי פיצוציות"

6.5.2013 / 0:10

במטרה להילחם בתופעה המטרידה, צפויה הכנסת לאשר צו שימנע מכירת תרכובות מסוכנות בפיצוציות. "40 אלף בני נוער צורכים סמים הנקנים באין מפריע. חייבים לעשות סוף להפקרות"

הסוף ל"סמי הפיצוציות"? ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת תתכנס היום (שני) על מנת לאשר צו שיכניס לפקודת הסמים שורה ארוכה של תרכובות כימיות הנמכרות ללא הפרעה בעיקר בפיצוציות. מטרת המהלך היא להוציא את התרכובות מחוק לחוק.

בתקופה האחרונה צצו ברחבי המדינה נקודות רבות לממכר תרכובות מסוכנות שונות, בהן "נייס גאי" ו"מבסוטון" המוכרות, שהן למעשה סמים שלא הוכרו על ידי המדינה כאסורים. התופעה צברה תאוצה, עד כדי דיווח שלפיו כשליש מבני הנוער עשו שימוש בחומרים הללו. אף שהמשטרה החלה לפעול נגד אותם מקומות שמספקים את המוצרים, נדרש עדיין בסיס חוקי למיגור העניין.

במקביל, גם המחאה הציבורית והפוליטית על הפשטות שבה ניתן להשיג את החומרים הללו לא איחרה לבוא, וכעת כאמור - המחוקקים אף הם מתגייסים כדי לשים סוף לתופעה הזאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבסוטון", אחד המוצרים שבמוקד הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת לכמה חודשים מכנסים המשרד לבטחון פנים ומשרד הבריאות את ועדת הבריאות, על מנת להכניס לפקודת הסמים תרכובות שנמכרות בחנויות ובפיצוציות. הפעם, אמרו בוועדת הבריאות, מדובר בצעד משמעותי יותר שבמסגרתו יבקשו המשרדים להכניס מספר גדול של תרכובות לפקודת הסמים.

יו"ר הוועדה, חיים כץ, אמר כי "יש לעשות סוף לריצה סביב הזנב. יש לבחון אפשרות בחקיקה ראשית כי כל חומר משנה תודעה יהיה אסור בתכלית למכירה בפיצוציות. על פי נתונים שהגיעו לידיי, עולה כי 40 אלף בני נוער צורכים סמים אסורים הנקנים באין מפריע בפיצוציות ברחבי הארץ. קרוב ל-2,000 בני נוער מתמכרים מדי שנה לסם כמו ה'נייס גאי'. מדינת ישראל מחויבת לעשות סוף להפקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully