וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: טבח המוני באזור בניאס בסוריה

ארגון זכויות אדם סורי דיווח על 62 גופות, מתוכן 14 של ילדים, שנמצאו בשכונה סונית בעיר בניאס. ביום חמישי דווח על 100 הרוגים בעיירה ביידה. "מספר ההרוגים עלול לעלות"

הטבח בסוריה נמשך: לפחות 62 גופות של אזרחים, ביניהן 14 גופות של ילדים, התגלו אתמול (שבת) בשכונה סונית בעיר בניאס שבמערב סוריה – כך דיווחו אנשי ארגון זכויות אדם בסוריה. "מספר ההרוגים עלול לעלות משום שיש עשרות אזרחים שעדיין נעדרים", אמר אחד מאנשי הארגון.

ראש ארגון זכויות האדם, רמי עבד א-רחמן, טען כי "מאות משפחות החלו לברוח מהשכונות הסוניות באזור בניאס כבר ביום שישי בלילה מחשש לטבח נוסף". לדבריו, "האנשים התחילו לפנות את בתיהם לפנות בוקר לכיוון הערים טרטוס וג'בלה".

גופות הטבח בעיירה חולה שבסוריה. רויטרס
"מאות משפחות ברחו מחשש לטבח נוסף". גופות אזרחים לאחר טבח בסוריה/רויטרס

זוהי הפעם השנייה השבוע בה מתקבל דיווח על טבח המוני באזור בניאס. רק ביום חמישי האחרון דיווחו פעילי אופוזיציה בסוריה על לפחות 100 אזרחים שנהרגו בעיירה הסונית ביידה, שנמצאת דרומית לבניאס. על פי הדיווח, כוחות הצבא הנאמנים לנשיא בשאר אסד, ירו למוות בתושבי עיירת החוף, כולל בכמות גדולה של נשים וילדים.

ביום חמישי האחרון, אישר שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, כי ממשל אובמה שוקל מחדש את התנגדותו לחימוש המורדים בסוריה, אך לא החליט בעניין. הייגל אמר את הדברים בתשובה תמציתית לשאלה שנשאל במהלך מסיבת עיתונאים בפנטגון. כאשר נשאל האם הדיווחים על כך שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתכוון לחמש את המורדים נכונים, השיב בחיוב. "אתה מתבונן וחושב מחדש על כל האפשרויות. זה לא אומר אם נעשה זאת או לא", השיב הייגל כשנשאל מדוע האפשרות נשקלת. מקבילו הבריטי של הייגל, פיליפ המונד, אמר באותה מסיבת עיתונאים כי כל פעולה תתבסס על "ראיות ברמה גבוהה ביותר", שיהיו קבילות בבית משפט.

ביום שלישי דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי הנשיא אובמה מתכוון להעביר אמצעי לחימה לידי האופוזיציה הסורית. גורמים אמריקנים מסרו לעיתון כי שיחות ומשא ומתן הם עדיין האפשרות המועדפת על ארצות הברית, ולצורך כך החל הממשל האמריקאי במאמצים לשכנע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשקול מחדש את הגיבוי שהוא מעניק לאסד, לנוכח השימוש שעשה לכאורה משטרו בנשק כימי נגד המורדים והאפשרות של פעולה צבאית של מדינות המערב בסוריה. לפי הדיווח, אובמה צפוי להחליט באופן סופי אם לשלוח את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית בשבועות הקרובים, עוד טרם הפגישה שנקבעה לו עם פוטין בוועידת G8 שתתקיים בצפון אירלנד. הגורמים לא פירטו אילו אמצעי לחימה שוקלת ארצות הברית להעביר לידי האופוזיציה, על אף שהמורדים ביקשו לקבל לידיהם טילים נגד טנקים וטילי קרקע-אוויר.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה. אפריל 2013. רויטרס
מתכוון להעביר אמצעי לחימה לאוםוזיציה הסורית. ברק אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully