וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מגיב לראשונה להפצצה בארצו: "נתמודד עם כל איום"

רויטרס

3.2.2013 / 14:00

בפגישה עם בכיר אירני, האשים נשיא סוריה את ישראל באחריות להפצצה בארצו, ואמר כי מדובר בניסיון לערער את היציבות בסוריה בשיתוף פעולה עם "גורמים זרים ועוינים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא סוריה, בשאר אסד, מגיב לראשונה להפצצה האווירית בשטח ארצו בשבוע שעבר, והטיל על ישראל את האחריות עליה. בפגישה בדמשק שקיים בוקר (ראשון) עם סעד ג'לילי, מזכיר המועצה האירנית לביטחון לאומי ונציג המדינה לשיחות הגרעין, אמר אסד כי "ישראל מנסה לערער את היציבות בסוריה" באמצעות ההפצצה, שסוריה טוענת שכוונה לבסיס מחקר בפאתי דמשק.

הנשיא הסורי אמר כי "סוריה מסוגלת להתמודד עם האיומים הנוכחיים והתוקפנות" המופנים כלפיה. לדברי אסד, פעולתה של ישראל המחישה את הקשר שהיא מקיימת עם המורדים בו: "ישראל חשפה את שיתוף הפעולה שלה עם גורמים זרים שעוינים לסוריה, ומנסים להחליש אותה". לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, הבכיר האירני הדגיש בפגישה עם אסד את "תמיכה של טהרן בעם הסורי מול היישות הציונית ומול המזימות החיצוניות שנועדו לערער את היציבות האזורית".

ראש צוות המשא ומתן של אירן לשיחות הגרעין, סעד ג'לילי, בפגישה עם נשיא סוריה, בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013. רויטרס
הנשיא אסד וסעד ג'לילי, הבוקר בדמשק/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, גינה קצין בכיר באירן את ההפצצה באזור העיר ג'ומראיא, והזהיר מפני תגובתה של דמשק. רשת החדשות האירנית בשפה הפרסית "פרס טי וי" ציטטה את סגן הרמטכ"ל של אירן, הגנרל מסעוד ג'זאירי, באומרו כי "תגובתה של סוריה למעשה התוקפנות של המשטר הציוני תכניס את ישראל לתרדמת". ג'זאירי הוסיף כי "השחצנות העולמית", ובפרט זו של ישראל, ניצבות על סף קריסה, ואמר כי "יש גבול לאיפוק העצמי של הסורים".

במקביל, שר הביטחון, אהוד ברק, היה בצהריים הבכיר הישראלי הראשון שהתייחס בפומבי להפצצה, ואמר כי "מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים מהווה הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים". ברק, שבא לוועידה ביטחונית במינכן, אמר כי "לא יהיה זה נכון לאפשר לחיזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות", והוסיף כי יש מחיר לפעולות מסוג זה, והוסיף כי הוא אינו מבין כיצד אירן וחיזבאללה מסכימות לתמוך במעשי המלחמה המתבצעים בסוריה. ברק הוסיף כי "חיזבאללה ולבנון הן בנות-הברית האחרונות של אסד, וכי נפילתו הקרובה תהיה עבורן מכה אנושה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully