וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון תוקף את לפיד: מתכוון לקצץ רק בתיקי הליכוד

5.5.2013 / 0:15

על רקע דיוני התקציב במשרד האוצר, אמר סגן שר הביטחון כי בין השאר לא יאפשר קיצוץ "לא אחראי" בתקציב משרדו, "שיפגע בפרנסתן של אלפי משפחות בתעשיות הביטחוניות"

"השרים של לפיד הולכים בביטחון מלא שלא יהיה להם קיצוץ במשרדים, ואומרים את זה תחת כל מיקרופון. אנחנו לא נאפשר שהקיצוץ יבוא אך ורק בקיצוץ במשרדי הליכוד, ובהם כמובן משרד הביטחון" - כך אמר אתמול (שבת) סגן שר הביטחון, דני דנון, לוואלה! חדשות. לדבריו, "לא נאפשר קיצוץ לא אחראי שיפגע בפרנסתם של אלפי משפחות בתעשיות הביטחוניות".

דני דנון באירוע הליכוד ישראל ביתנו הערב בגני התערוכה, ינואר 2013. שלומי גבאי
"קיצוץ בתקציב הביטחון יהפוך את בעלה של 'ריקי כהן מחדרה' למובטל". דנון/שלומי גבאי

בימים אלה מתקיימים באוצר דיונים בנושא תקציב המדינה לשנים 2013- 2014. הקרב על התקציב הוא לא רק קרב בין שרים ובין משרדים, אלא גם קרב בין מפלגות. לפיד, הרואה עצמו מועמד לראשות ממשלה בעתיד, מדאיג לא מעט גורמים בליכוד, שחשים שבתקציב שיובא לאישור המדינה ייפגעו משרדים השייכים לליכוד כמו הביטחון והתחבורה, לעומת משרדים השייכים ליש עתיד, כמו הבריאות, החינוך והרווחה. את מה שכמה מחברי הליכוד אומרים בשיחות סגורות, אומר דנון לציטוט.

סגן השר, המופקד על מפעלי התעשיות הביטחוניות, מספר כי נפגש עם ועדי העובדים באותם מפעלים, שם הוא מתכוון למקד את המאבק שלו באוצר: "אם יש קיצוץ, ישר אנשים הולכים הביתה", אמר דנון. לדבריו, "זה יגיע להכרעה של ראש הממשלה, ואני מצפה ממנו שיבהיר ללפיד שאם עושים קיצוץ, אז כולם צריכים לשאת בנטל, לא רק משרד הביטחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"השרים במפלגה שלו בטוחים שלא יהיה להם קיצוץ במשרדים". לפיד/מערכת וואלה, צילום מסך

דנון מסביר, כי הוא מאמין שהתעשיות הביטחוניות יהיו אלה שישלמו את מחיר הקיצוצים, כיוון שהן בסדר עדיפויות נמוך מתקציבי המילואים. "לכן", אמר דנון, "סביר שיצמצמו הזמנות. זו פגיעה שתוביל לפיטורי עובדים. מפעלים ייסגרו ולא ייפתחו מחדש. על כל שקל שהמדינה משקיעה הם מייצאים פי ארבעה. התארחתי במפעל בקצרין שעמד בפני סגירה. אם היה נסגר 60 עובדים היו הולכים הביתה, איש לא היה מקים מפעל אחר בקצרין, והטכנולוגיה הייתה עוברת למקום אחר".

"עדיין בתהליך למידה"

כעת, יוזם דנון סיור לחברי וועדת הכספים במפעלים של התעשיות הביטחוניות, בניסיון להפעיל על האוצר לחץ מהכנסת, כדי שאלה לא ייכללו במפת הקיצוצים. לדברי דנון, "חשוב לי לערוך את הסיור לחברי ועדת הכספים של הכנסת אשר אמונים על תקציב המדינה. כשחושבים על תקציב חושבים על מספרים, אבל חשוב לי להראות שמאחורי המספרים ישנם אנשים, אנשים המפרנסים משפחות. הקיצוץ בתקציב הביטחון יביא לצמצום הפעילות במפעלים אלה ויקשה על המשך קיומם והעסקת העובדים בהם. אני מקווה שהסיור ישפיע על חברי ועדת הכספים שלא לתמוך בקיצוץ בתקציב הביטחון, אשר יהפוך את בעלה של ריקי כהן מחדרה למובטל".

לפני חודש נכנס דנון לתפקידו כסגן שר הביטחון. הוא נחשב לעוף מוזר במשרד, שידע, למעט שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, בעיקר גנרלים בדימוס שישבו בתפקידי השר וסגן השר. "אני עדיין בתהליך למידה, המשרד הוא גדול בהיקפים וביכולות שלו", אמר כשנשאל על תהליך ההתאקלמות. "עד עכשיו הייתי רגיל להסתכל על המערכת בתור חבר בוועדת החוץ והביטחון. זה מעניין לראות את הדברים מהצד השני. כשאתה רואה מהצד המבצע, זו הסתכלות שונה. אתה נחשף ליכולות של המערכת הביטחונית". דנון אמר כי הוא מרגיש שהשר משה יעלון, נותן לו מרחב פעולה: "אנחנו לומדים, נפגשים ומסיירים. בסך הכל אני מרגיש שיש לי יכולת לסייע", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully