וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת נגד לפיד: "לא נואם במשכן? שלא יחוקק"

אדלשטיין תקף בחריפות את הודעת שר האוצר שלפיה לא ינאם מעל בימת הכנסת מחשש להפרעות, וטען כי מדובר בביזיון המשכן. "נבחר ציבור נשלח לכנסת, וראוי שיישא את דבריו משם"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

(לפיד נואם את "נאום האדם העובד", השבוע)

יו"ר הכנסת נגד שר האוצר: יממה אחרי ששר האוצר יאיר לפיד בישר כי אין בכוונתו לנאום את נאומיו המרכזיים מעל בימת הכנסת מחשש לקריאות ביניים, ביקר אותו הערב (שבת) בחריפות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וטען כי מדובר בביזיון הכנסת. בהודעה שפרסמה לשכתו של אדלשטיין נכתב כי "בהחלטתו השר לפיד מבזה את מוסד הכנסת, מזלזל בחבריו מכל סיעות הבית, ובכך גורם לפגיעה קשה בתדמית הכנסת ובחבריה".

יאיר לפיד בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. מור שאולי
"לא תתנו לי להשלים את המשפט הראשון". לפיד בכנסת/מור שאולי

אדלשטיין קרא ללפיד לחזור בו מדבריו, והוסיף: "נבחר ציבור נשלח על ידי בוחריו לכנסת, שהיא מקום עבודתו, ולכן ראוי שיישא את דבריו לאומה מבניינה. מי שיחליט לשאת את נאומיו המרכזיים מחוץ לכנסת ייאלץ להעביר את החוקים שלו מחוץ לכנסת". אדלשטיין אמר גם כי הוא רואה חשיבות מיוחדת בכך שלפיד ינאם בכנסת דווקא בימים שבהם אמור לעבור חוק התקציב, שדורש הידברות בין קבוצות שונות בעם.

לפיד לגפני: "אני אתחיל לדבר ואתה תתחיל לצרוח"

אתמול כתב שר האוצר במייל השבועי לפעיליו כי בשיחה שקיים עם חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, סיפר לפיד כי אין בכוונתו לנאום את "נאום האדם העובד" שהסביר את מדיניותו הכלכלית, בכנסת. "מכל בחינה שהיא עדיף היה שהייתי נושא את הנאום הזה בכנסת. בעיניי זה דמוקרטי יותר, וראוי יותר, שחברי הכנסת יהיו הראשונים לשמוע משר האוצר את תכניתו הכלכלית ולא יקראו עליה למחרת בעיתון", כתב. כזכור, הנאום נישא לבסוף במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב.

עוד סיפר שר האוצר, שאמר לגפני כי אין בכוונתו לשאת נאום זה מעל בימת הכנסת, "מפני שאתם (חברי הכנסת החרדים, ע.נ) לא תתנו לי לסיים אפילו את המשפט הראשון. שנינו יודעים בדיוק מה יקרה. אני אתחיל לדבר, ואתה תתחיל לצווח ולצרוח, ואני לא אצליח להסביר כלום. חזון כלכלי הוא עניין מורכב, ומגיעה לו האפשרות שיתקיים בעניינו דיון תבוני המבוסס על עובדות. אני צריך 25 דקות בשביל להסביר את התקציב, וזו לא נראית לי בקשה מוגזמת שחברי הכנסת יקשיבו ברצינות וללא הפרעות במשך 25 דקות למשהו שיקבע אחר כך את הדרך בה תתנהל כלכלת המדינה. אם הייתם מסכימים לתת לי את זה, אני מוכן לשבת אחר כך שש שעות רצוף, לשמוע את הצד שלכם על כל פרטי התקציב, לרשום הערות, לבחון כל דבר ברצינות ומתוך רצון טוב".

לפיד הוסיף כי יהיה מוכן לנאום בכנסת בתנאי שיובטח לו על ידי חברי האופוזיציה כי דבריו לא יופרעו בקריאות ביניים, אולם לא זכה להבטחה שכזו. יש לציין כי על פי תקנון הכנסת, קריאות ביניים הן כלי לגיטימי להעלות שאלות או להביע ביקורת על דברי הנואם, כל עוד הן נעשות באופן מכובד ותמציתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully