וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות שווא נשמעו בגולן: "משהו קורה מעבר לגבול"

קובי דוד

4.5.2013 / 14:51

לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים נשמעו אתמול אזעקות ביישובי הרמה. התושבים מקווים שהשקט יישמר, אך שומרים על דריכות. ראש המועצה: "החיים בשגרה, אבל אנחנו יותר ערניים"

צילום: CNN,FOX NEWS, NBC עריכה: טל רזניק

ערנות ודריכות מורגשת היום (שבת) ברמת הגולן, על רקע האזעקות שנשמעו אתמול באזור לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים, והדיווחים בכלי תקשורת זרים על תקיפה ישראלית בסוריה שבוצעה לכאורה בסוף השבוע.

נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
"האוכלוסייה ערוכה". גבול ישראל-סוריה, היום/יותם רונן

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, סיפר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות על האזעקה שהופעלה אתמול פעמיים, בשעות הצהריים המוקדמות ובשעות הלילה. "מה שאנחנו מקבלים מהצבא זה שהמערכת הופעלה בטעות", אמר מלכה. לדבריו, "לא נגרמה היסטריה. יש פה אוכלוסייה איכותית וחזקה שנערכה לזה. אנחנו יודעים שמשהו מאוד משמעותי מתרחש מעבר לגבול. החיים בשגרה, אבל אנחנו יותר ערניים".

תושבי רמת הגולן סיפרו היום כי עם הישמע האזעקות, הם מיהרו למרחבים המוגנים, ובמקביל יצרו קשר עם רכזי היישובים על מנת להבין מדוע הופעלה האזעקה. התושבים ציינו כי מאז שהופעלו האזעקות הוגברה הדריכות באזור, ואמרו כי הם מקווים שהשקט באזור יישמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013/יותם רונן

ח"כ תא"ל (במיל') עומר בר-לב (העבודה) התייחס גם הוא במשדר המיוחד של וואלה! חדשות לדיווחים הזרים על תקיפה ישראלית בסוריה. "במידה שהפרסומים נכונים, אני מניח שהתקיפה הייתה מוצדקת", אמר בר-לב. לדבריו, "הסכנה שנשק – לא רק כימי – יזלוג ללבנון על ידי כל מיני גורמים גדלה מאז שסוריה הייתה מדינה ריבונית. אם התרחשויות כאלה קורות, אני חושב שנכון מאוד שחיל האוויר יתקוף את השיירות האלה". הוא הוסיף כי "אסור לנו להתערב בנעשה בסוריה. הדבר היחיד שצריך לעניין אותנו זה האינטרס הביטחוני הישראלי. אין איום מצד סוריה על ישראל. האיום היחיד שיכול להתפתח עלינו זה מעבר של נשק לחיזבאללה".

מוקדם יותר אישרו גורמים ישראליים לסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP את שורת הדיווחים הזרים ולפיהם ישראל תקפה בסוריה משלוח של טילי קרקע-קרקע מתקדמים שיועדו להגיע לידי ארגון חיזבאללה בלבנון. בכך אישרו הגורמים שורת דיווחים בארצות הברית, לרבות כאלה שמקורם בגורמים בממשל אובמה, ולפיהם ישראל ביצעה תקיפה בסוריה בלילה שבין חמישי לשישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully