וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שוב נצפו מטוסי קרב בשמי דרום לבנון

נשיא לבנון מישל סולימאן גינה את הגיחות לכאורה של חיל האוויר הישראלי ואמר כי הן מהוות "ביטוי למדיניות האיום של האויב נגד לבנון" ומפירות את החלטת מועצת הביטחון

הגזרה הצפונית מתחממת? מטוסי חיל האוויר הישראלי נצפו אמש (שישי) בשעות הערב המאוחרות בשמי צור, בינת ג'בל, מרג' עיון ואזור תופח שבלבנון, כך דיווח האתר הלבנוני א-נשרה. מוקדם יותר דווח כי בוצעה גיחה נוספת אחר הצהריים באזור רומייש ועלמא א-שעב וכי המטוסים חגו מעל כמה אזורים ויצאו בסביבות השעה 18:15.

דיווח בלבנון: ”תנועה חריגה” של מטוסים ישראליים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי הדיווחים בלבנון התגברה נוכחות מטוסי קרב של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא לבנון מישל סולימאן גינה אמש את גיחות חיל האוויר הישראלי, לפי דיווחים לבנוניים, שמפירות את החלטה 1701 - הסכם הפסקת האש עם לבנון. הגיחות מהוות "ביטוי למדיניות האיום של האויב נגד לבנון", צוטט סולימאן בסוכנות הידיעות הממלכתית. "זו, שוב, הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701 וניסיון לערער את היציבות של לבנון".

מוקדם יותר דווח ב"דיילי סטאר" הלבנוני כי שמונה מטוסי קרב ישראליים עברו את הגבול וחגו בשמי לבנון בפרק זמן של 14 שעות – תוך שהם חוצים חלקים נרחבים של המדינה. גורם ביטחוני מקומי אמר לעיתון כי אף שישראל מקיימת טיסות סיור וטיסות מבצעיות בתוך לבנון על בסיס קבוע, התנועה האווירית ב-24 השעות האחרונות היא "גבוהה מהרגיל".

שעתיים אחר כך דיווחה גם סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית על גיחות רבות של מטוסי צה"ל בשמי דרום לבנון. לפי הדיווח, בשעה 16:30 אחר הצהריים נראו כמה מטוסי קרב בגובה בינוני בשמי הדרום. כמעט בכל יום במהלך השבוע האחרון התקבלו דיווחים על טיסות ישראליות.

"בשעה 19:10 ביום חמישי בערב, שני מטוסים ישראליים חדרו למרחב האווירי של לבנון דרך הים מאזור צידון, וטסו מעל טריטוריה לבנונית תוך שהם מבצעים תמרונים אוויריים", כך נמסר מדוברות הצבא הלבנוני. לפי ההודעה, המטוסים הללו עזבו את לבנון כארבע שעות מאוחר יותר והמשיכו בחזרה לישראל מעל אזור ראש הנקרה. עשר דקות מוקדם יותר, כך פורסם, שני מטוסים נוספים נכנסו ללבנון מכיוון הים התיכון, מערבית לג'ונייה, ואף הם ביצעו תמרונים ברחבי המדינה. המטוסים שבו לישראל סמוך לחצות מעל גזרת הכפר עלמה שעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully