וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: "תנועה חריגה" של מטוסים ישראליים

גורם ביטחוני מקומי אמר כי על אף שישראל מקיימת טיסות מבצעיות בלבנון על בסיס קבוע, התנועה האווירית ביממה האחרונה הייתה "גבוהה מהרגיל". לדבריו, נצפו שמונה מטוסי קרב

שמונה מטוסי קרב ישראליים עברו את הגבול וחגו בשמי לבנון בפרק זמן של 14 שעות – תוך שהם חוצים חלקים נרחבים של המדינה, כך דיווח היום (שישי) ה"דיילי סטאר" הלבנוני. גורם ביטחוני מקומי אמר לעיתון כי אף שישראל מקיימת טיסות סיור וטיסות מבצעיות בתוך לבנון על בסיס קבוע, התנועה האווירית ב-24 השעות האחרונות היא "גבוהה מהרגיל".

מאוחר יותר דיווחה גם סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית על גיחות רבות של מטוסי צה"ל בשמי דרום לבנון. לפי הדיווח, בשעה 16:30 אחר הצהריים נראו כמה מטוסי קרב בגובה בינוני בשמי הדרום. כמעט בכל יום במהלך השבוע האחרון התקבלו דיווחים על טיסות ישראליות.

"בשעה 19:10 ביום חמישי בערב, שני מטוסים ישראליים חדרו למרחב האווירי של לבנון דרך הים מאזור צידון, וטסו מעל טריטוריה לבנונית תוך שהם מבצעים תמרונים אוויריים", כך נמסר מדוברות הצבא הלבנוני. לפי ההודעה, המטוסים הללו עזבו את לבנון כארבע שעות מאוחר יותר והמשיכו בחזרה לישראל מעל אזור ראש הנקרה. עשר דקות מוקדם יותר, כך פורסם, שני מטוסים נוספים נכנסו ללבנון מכיוון הים התיכון, מערבית לג'ונייה, ואף הם ביצעו תמרונים ברחבי המדינה. המטוסים שבו לישראל סמוך לחצות מעל גזרת הכפר עלמה שעב.

מטוס חיל האויר הפיל מזל"ט סמוך לחיפה. אפריל 2013. ערן גילווארג
סריקות אחר המזל"ט שיורט באזור חיפה בשבוע שעבר/ערן גילווארג

בשבוע שעבר יירטו מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) שהמריא כנראה מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים מערבית לחיפה. אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש - ופגע בו. במערכת הביטחון העריכו כי ארגון חיזבאללה שיגר את המזל"ט, אך מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה דחה השבוע את הטענות.

יממה לאחר יירוט המזל"ט דיווחו כלי תקשורת בלבנון, שציטטו את סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה, כי צה"ל קידם כוחות באזור הגבול. בכלי תקשורת אחרים במדינה דווח שישראל תגברה את הסיורים באזור הגבול, וכי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי לבנון. בתגובה לכך, דווח, צבא לבנון וכוח יוניפי"ל של האו"ם הגבירו את הפעילות סביב הגבול. כלי תקשורת זרים דיווחו גם כי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully