וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בן 34 נעצר בלבנון: "ישוחרר אם אינו חייל"

סימון סעדתי טיפס על גדר המערכת ונעצר בידי הצבא המקומי. במערכת הביטחון חוששים שחיזבאללה יקשור את העצור לפעילות ביטחונית מטעם ישראל, שתעכב את מעצרו בלבנון

אזרח ישראל חצה אתמול (רביעי) את מעבר הגבול עם לבנון באזור ראש הנקרה, לאחר שטיפס על גדר המערכת. רשת אל-מנאר זיהתה אותו כסימון סעדתי, בן 34. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי קציני צבא במדינה מסרו ליוניפי"ל, כי במידה שהישראלי אינו חייל - הוא ישוחרר. במערכת הביטחון קיים חשש שבלחץ חיזבאללה ינסו לקשר את האזרח הישראלי לפעילות ביטחונית כדי לעכב אותו במעצר.

תחילת האירוע בשעות אחר הצהריים אתמול, אז כוח של צבא לבנון זיהה את החדירה ומיהר לעצור את האדם, ולקחת אותו לחקירה. המידע הועבר לצה"ל, שבודק את נסיבות המקרה. קשר ישראלי נוצר עם כוח של יוניפי"ל לבירור נסיבות המקרה ולאימות זהות האזרח.

במקביל, לוואלה! חדשות נודע כי חיזבאללה מנסה לשים ידו על הישראלי, שמצוי בחקירה. מידע שהגיע לפיקוד צפון דרך כוח האו"ם בלבנון, מעלה כי הישראלי מתקשר עם חוקריו בערבית, ומכאן קיימת הערכה כי מדובר בערבי-ישראלי.

יצוין כי לפני יותר מחודש נצפו שני ערבים-ישראלים כשהם חוצים את גדר המערכת בגבול ישראל-סוריה, ולאחר שאחד מהם חזר לשטח ישראל התברר כי מדובר בערבים ישראלים שאחד מהם הוא אסיר שמרצה עונש מאסר בכלא בישראל. בתוך כך, טוענים גורמים בצה"ל כי תצפיות צה"ל הבחינו באזרח שחצה את הגבול ללבנון אך מאחר שהם מבחינות בנעשה בשטח לבנון, הוא נצפה רק לאחר שחצה את הגבול.

האירוע הנוכחי מתרחש בימים של מתיחות בגבול עם לבנון. היום דווח כי צבא לבנון הסיג חלק ניכר מכוחותיו מדרום לבנון, וכתוצאה מכך אנשי חיזבאללה מתקרבים לגבול עם ישראל. מדיווח של "דיילי סטאר" הלבנוני, לפי גורמים בכוח האו"ם המוצב בגבול המשותף (יוניפי"ל), אנשי יוניפי"ל נתקלו באחרונה בדרכים חסומות ובעמדות תצפית מאוישות באנשי חיזבאללה – בניגוד להחלטה 1701 של האו"ם, שהתקבלה לאחר מלחמת לבנון השנייה בנוגע להימצאות כוחות של ארגון הטרור סמוך לגבול הישראלי. גורמים ביוניפי"ל הביעו תסכול מהעימותים בין אנשיהם לבין אנשי חיזבאללה. הם הוסיפו כי היקף הסיורים המשותפים עם צבא לבנון פחת באופן ניכר.

(עדכון ראשון: 16:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully