וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאות במרחב הקיברנטי: גוגל הכירה בפלסטין

כחמישה חודשים לאחר ההכרה באו"ם, גם תאגיד האינטרנט האמריקאי הכיר במדינה פלסטינית ושינה את שמה בדף הבית הפלסטיני. "זהו צעד בכיוון הנכון", אמר דוברו של אבו מאזן

אחרי אישור האו"ם, עכשיו מגיע האישור החשוב באמת: גוגל הכירה בפלסטין. תחת סמלו הצבעוני המוכר של תאגיד הענק האמריקאי מופיעה החל מ-1 במאי המילה "פלסטין", במקום הצירוף "הרשות הפלסטינית", שהופיע עד כה. התגית הקטנה שמופיעה בכתובת google.ps שונתה גם באנגלית וגם בערבית. הפלסטינים הביעו סיפוק מההחלטה, אך בישראל, כצפוי, פחות מרוצים.

נתן טיילר, דובר גוגל אמר אמש (שישי): "אנו משנים את השם 'הרשות הפלסטינית' ל'פלסטין' בכל מוצרינו. אנו מתייעצים עם מספר מקורות ורשויות בבחירת השמות למדינות". הוא הוסיף כי במקרה הזה, "אנו עוקבים אחרי הדוגמה של האו"ם, ICANN (תאגיד האינטרנט להקצאת שמות ומספרים), ISO (הארגון הבינלאומי להאחדה) וארגונים בינלאומיים אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העמוד החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש נובמבר האחרון הצביעה עצרת האו"ם בעד ההכרה בפלסטין כמדינה משקיפה שאינה חברה בארגון. הבקשה התקבלה ברוב גורף של 138 מדינות תומכות מול תשע מתנגדות בלבד. תוצאות ההצבעה התקבלו ברמאללה בחגיגות, ריקודים, תשואות וירי באוויר.

תושבי רמאללה חוגגים את הכרת האו"ם במדינת פלסטין, 29 נובמבר 2012. יותם רונן
תושבי רמאללה חוגגים את ההכרזה באו"ם/יותם רונן

ד"ר סברי סיידם, יועצו של אבו מאזן, הגיב בשמחה לשינוי. "זהו צעד בכיוון הנכון", אמר לרשת BBC והוסיף כי זהו "צעד אקטואלי שמעודד אחרים להצטרף ולהעניק את ההגדרה הנכונה והשם הנכון לפלסטין במקום הרשות הפלסטינית". הוא אמר כי מאז ההצבעה באו"ם ביקשו הפלסטינים ממוסדות שונים, כולל גוגל, להחליף את השימוש בשמם.

בישראל הטילו ספק בכוונות התאגיד האמריקאי. דובר משרד החוץ יגאל פלמור מסר כי השינוי "מעלה שאלות על הסיבות שמאחורי המעורבות המפתיעה, של מה שהוא באופן בסיסי חברת אינטרנט פרטית, בפוליטיקה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully