וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: עצרנו פעילים סלפים שתכננו לתקוף בעזה

2.5.2013 / 18:30

בהודעה יוצאת דופן של משרד הפנים של חמאס, השולט ברצועת עזה מאז 2007, נכתב כי שישה פעילים סלפיים חשודים כי גנבו רקטות ותכננו לתקוף מטרות בשטח עזה

ממשלת חמאס ברצועת עזה הודיעה היום (חמישי) כי אנשיו עצרו שישה פעילים בארגונים סלפיים בחשד שגנבו כלי נשק ותכננו לבצע מתקפות נגד מטרות בעזה. משרד הפנים של חמאס, השולט ברצועת עזה מאז 2007, הודיע כי ארבעה גברים חשודים כי גנבו רקטות השייכות לחמאס ושניים נוספים חשודים כי תכננו לבצע מתקפות בשטח הרצועה. בהודעה נכתב כי העצורים הם "פעילים קיצוניים המכנים עצמם סלפים". לא ברור מתי הם נעצרו.

פעילי חמאס חמושים ליד אוהל האבלים על מותו של אחמד ג'עברי. רויטרס
אנשי חמאס עצרו את הסלפים שתכננו לתקוף בעזה. פעילי חמאס/רויטרס

המתיחות בין אנשי חמאס לבין הפעילים הסלפיים הובילה בתקופה האחרונה לגל מעצרים של פעילי הטרור, הפועלים על פי האידיאולוגיה של אל-קאעדה. עשרות סלפים הכלואים בבתי הסוהר של חמאס אף שבתו רעב בדרישה לשחררם. ארגון הטרור השולט ברצועה אף הפעיל מחדש את הכוח הביטחוני האמון על מניעת ירי רקטות לעבר ישראל. בחמאס מנסים לאכוף את הסכם הפסקת האש עם ישראל לאור ההבנות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן".

זירת החיסול של פעיל ג'יהאד איסלמי על ידי צה"ל ממזרח לעיר חאן יונס. רויטרס
פעיל סלפי חוסל השבוע ברצועת עזה/רויטרס

מנגד, הסלפים מנסים להפר את הסכם הפסקת האש ובחודש שעבר אף שיגרו הפעילים שתי רקטות גראד לאילת. הארגון שעמד מאחורי המתקפה הוא "מג'לס שורא אל-מוג'הידין פי אכנאפ בית אל-מקדס" (המועצה המייעצת של המוג'הידין בסביבות ירושלים). בהודעה שפרסמו הפעילים הקיצוניים, שבה קיבלו אחריות על הירי, הם התייחסו לסוגיית האסירים בכלא חמאס, וכתבו: "אנו קוראים לשפויים מבין אנשי חמאס ללחוץ על ממשלתם להפסיק את מעצר אל-מוג'הידין ואת רדיפת הסלפים בעזה. אנו קוראים לשחרר את כל העצורים ששובתים רעב". בעקבות ירי הרקטות לעבר אילת צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי חיסל השבוע את היתם מסחאל, תושב מחנה הפליטים שאטה בן 24, שהיה מעורב בשיגור הרקטות. מדובר בחיסול הראשון שביצע צה"ל ברצועת עזה מאז תום מבצע "עמוד ענן". בשב"כ טענו כי מסחאל היה פעיל בארגונים סלפיים ובשנים האחרונות עבר הכשרה באמצעי לחימה ברצועת עזה. הוא עסק בייצור ובסחר של רקטות ומטעני חבלה, וסייע גם לארגון שקיבל אחריות על ירי הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully