וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול ראשון ברצועת עזה מאז מבצע עמוד ענן

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסל מחבל שהיה מעורב בשיגור רקטה לאילת. במערכת הביטחון אומרים כי מדובר בפעיל סלפי בכיר שמכר אמל"ח לכלל הארגונים וכי חמאס התעלם ממעשיו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פעיל סלפי שרכב על אופנוע במערב העיר עזה חוסל היום (שלישי) בהפצצה אווירית של צה"ל – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים. על פי דיווחים מאזור התקיפה, אדם נוסף נפצע בתקיפה. ההרוג זוהה כהיתם מסחאל, תושב מחנה הפליטים שאטה, בן 24. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את רדיו חמאס, שדיווח על קולות פיצוץ במחנה אימונים של הארגון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס ואמר: "פגענו היום באחד מהמעורבים בירי הרקטי הנפשע נגד אילת. אמרתי שאנחנו לא נעבור על כך בשקט, וזה בהמשך למדיניות שלנו. אנחנו לא מקבלים טפטוף של ירי מרצועת עזה או מסיני".

מדובר בחיסול הראשון שעושה צה"ל ברצועת עזה מאז תום מבצע "עמוד ענן" בסוף השנה שעברה, והסכם הפסקת האש שהביא לסיומו. התקיפה היא פרי מאמץ משותף של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי, וככל הנראה היא כוונה נגד פעיל שהיה מעורב בשיגור רקטות לאילת.

זירת החיסול של פעיל ג'יהאד איסלמי על ידי צה"ל ממזרח לעיר חאן יונס. רויטרס
החיסול הבוקר הוא הראשון בעזה מאז מבצע עמוד ענן. אופנוע שהיה יעד לתקיפה ברצועה/רויטרס

במערכת הביטחון טוענים כי בחמאס היה מודעים לפעילותו של מסחאל, ובכלל זה שיגור הרקטות לעבר אילת ב-17 באפריל, אך נמנעו מלטפל בו.

לדברי השב"כ, מסחאל היה פעיל בארגונים סלפיים ובשנים האחרונות התמקצע באמצעי לחימה בשירות כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה. בפרט הוא עסק בייצור ובסחר של רקטות ומטעני חבלה, וסייע גם לארגון "מועצת השורא של המוג'הידין בקצוות ירושלים", ארגון המורכב מפעילים סלפים הפועל במסגרת הג'יהאד העולמי, שהיה מעורב בפעילות טרור נגד אזרחים וחיילים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בימים האחרונים נמשך הירי לעבר ישראל, צה"ל תקף בעזה

אתמול נורתה רקטת קסאם מרצועת עזה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח חקלאי פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שלשום, במוצאי שבת, התפוצצה רקטה בשטח המועצה האזורית שדות נגב. גם אז לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. התראת צבע אדום נשמעה ביישובי האזור, וילדים שבילו ליד מדורות ל"ג בעומר קיבלו הנחיה לחזור לבתיהם.

בתגובה לירי הרקטה בשבת תקפו כלי טיס של חיל האוויר מתקן טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה. כלי תקשורת ברצועת עזה דיווחו כי היעדים שהותקפו שייכים לארגון הג'יהאד האיסלאמי. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכלי הטיס שבו בשלום לבסיסם", נמסר מדובר צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד ירי הרקטות לעבר אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully