וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי עזה משגרים רקטות בבית ספר: "לשחרר לחץ"

כ-5,000 נערים כבר השתתפו בסדנאות. בחמאס טוענים שהשיעורים נערכים "על יבש" אך סרטון שעלה לרשת מתעד מציאות שונה. ארגון עזתי: חוששים שישראל תפציץ את בתי הספר

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: אימון ירי בחצר בית הספר על-שם נאצר בעזה)

תעמולה או הכשרה? בתי הספר ברצועת עזה מעניקים "אימון צבאי" לנערים בגילים 17-15, ובמסגרת התכנית מועברים שיעורים בשימוש ברובי קלצ'ניקוב. חלק מהמדריכים נמנים על שירותי הביטחון של חמאס, מעבירים לנערים שיעורים בעזרה ראשונה ובכיבוי אש ומלמדים "ערכי משמעת ואחריות". לפי אתר האינטרנט של משרד הפנים בעזה, מדובר בסדנאות שמועברות לתלמידים בין ההפסקות.

למורים מסייעים מדריכים מגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. במשרד הפנים ברצועה הכחישו כי הנערים משתמשים בכלי נשק אמיתיים במהלך השיעורים. ואולם, לפי ה"גרדיאן" הבריטי, סרטון שעלה לרשת מתעד נערים מבית הספר "גמאל עבדל נאצר" יורים בנשק חי. בסרטון נראה תלמיד משגר פגז לעבר "מגדל" שנועד לדמות עמדה צה"לית ולצדו נראים תלמידים חמושים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירי רקטה בחצר בית הספר על-שם נאצר בעזה, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-5,000 נערים השתתפו בסדנאות מאז פתיחתן בחודש ספטמבר האחרון, ומשרד החינוך בעזה שוקל לאפשר גם לבנות להשתתף בהן החל מהשנה הבאה. מוחמד סיאם, מנהל החוגים במשרד החינוך, אמר כי מדובר בסדנה חינוכית, "שנועדה ללמד תלמידים כיצד לקבל החלטות ולפתח אחריות". לדבריו, השיעורים מאפשרים לתלמידים "לשחרר לחץ" וללמוד כיצד להתמודד עם הסכנות הפיזיות השונות המאתגרות את תושבי עזה. הוא הדגיש כי רק 1% מהשיעורים מוקדש לתכנים צבאיים.

פלסטינים שאיבדו את בתיהם בתקיפות צה"ל ברצועת עזה שוהים בית ספר של האו"ם, נובמבר 2012. רויטרס
פלסטינים שאיבדו את ביתם בהפצצת צה"ל בעזה שוהים בבית ספר של האו"ם/רויטרס

עז א-דין מוחמד, בן 17, סיפר ל"טלגרף" הבריטי כי השתתף בסדנה, המכונה "פתוה" ("נעורים") ואמר כי התרגש מאוד כשלמד כיצד לאחוז בנשק. "זה חשוב, בגלל הכיבוש", אמר. "אני מרגיש חזק ובטוח יותר בעצמי. אוכל להשתמש בידע שצברתי נגד הכובש". הוא סיפר כי הסדנה אורכת שבועיים, ובמהלכה לובשים מדים ולומדים כיצד להתגונן מרימוני יד שמתפוצצים בטעות.

סמאר זאכות, מהארגון העזתי לזכות אדם "אל-מזן", אמר כי הסדנאות רק יעודדו את ישראל להשתמש בבתי ספר כיעדים להפצצה במהלך עימותים. "הם (חמאס) מנסים ליצור תרבות של התנגדות ולהפוך את הילדים שלנו לחזקים יותר כדי לעמוד מול ישראל, אבל הם לא צריכים לעשות את זה בבתי ספר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully