וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה להגדיל קצבת הניצולים: "מספיק בקושי לחימום"

דורה רוט, ניצולת השואה שזעקה בכנסת את מצוקתם של הניצולים, מקווה שהצעת החוק במסגרתה יקבלו קצבה חודשית בסכום של לפחות 4,800 שקלים תעבור, אך גם תגדל. "נתחיל בקטן"

באדיבות ערוץ הכנסת

"אני למדתי בחיים שלי – תמיד להתחיל בקטן ואחר כך לקבל יותר" – כך אומרת היום (חמישי) דורה רוט, ניצולת השואה שהתפרצה במהלך הדיון בכנסת בנושא טיפול המדינה בניצולים, בתגובה להצעת חוק לפיה יקבלו הניצולים קצבה בסכום שעומד על לא פחות מ-4,800 שקלים. רוט לא מסתירה את שביעות רצונה מהצעת החוק, ביוזמתו של יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת חיים כץ (הליכוד-ביתנו), אך באותה מידה גם מביעה סקפטיות לגביה. "יכולים להגיש הצעות חוק עד מחר, אני מקווה שזה יעבור", היא אומרת. "מה שחיים עושה ועשה זה דבר יוצא מן הכלל".

דורה רוט. אפריל 2013. ערן גילווארג
גם מרוצה, גם סקפטית. דורה רוט/ערן גילווארג

לדבריה, אין די בסכום המינימלי המוצע לקצבה, אך זוהי התחלה. "זה יכול לממן חימום בלבד, בוודאי שזה לא מספיק, אבל להציע מאה אלף שקלים בחודש זה לא ריאלי", ציינה והוסיפה כי אם הצעת החוק תעבור יהיה ניתן להעלות את הסכום בהמשך. "אם מתחילים עם סכומים גדולים אז יאיר (לפיד, ד.ר.) יכול להגיד לי 'אין כסף'".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

"זו הבושה שלכם, בבית הזה"

כזכור, דורה רוט זעזעה את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ואת הציבור כולו כשהתפרצה לדיון הוועדה בטיפול בניצולים וזעקה את מצוקתם. "מה עשיתם עם הכסף, מה?", קראה ביום שני האחרון בכנסת. "לראות בטלוויזיה ניצול שואה שאין לו חימום בחורף, שאין לו כסף לאוכל, זו הבושה שלכם, בבית הזה, זו הבושה", אמרה רוט וחתמה את הדברים: "תנו לנו למות בכבוד". עוד באותו הערב שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רוט והזמין אותה לשיחה כדי "לחשוב איתה כיצד ניתן לפעול לרווחת ניצולי השואה".

היום, שלושה ימים לאחר הדיון החליט יו"ר הוועדה לקדם גם הצעת חוק נוספת, במסגרתה גם לא ישללו מניצולי השואה זכאותם לגמלת סיעוד מהביטוח הלאומי, בשל תוספת הקצבה החודשית. "כפי שהתחייבתי בדיון המיוחד שהתקיים ביום שני, הגיע הזמן למעשים שישימו קץ למצבם המביש של ניצולי השואה בישראל. מדינת ישראל אינה יכולה להתעלם מחובתה המוסרית להבטיח את קיומם בכבוד של הניצולים", אמר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully