וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: הכנסת ניצולי שואה - מינימום 4,800 שקלים

ימים לאחר הדיון הסוער, בו התפרצה ניצולת השואה דורה רוט על חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, הוגשו שתי הצעות לשיפור הכנסתם החודשית של הניצולים. "חובתנו המוסרית"

באדיבות ערוץ הכנסת

(צפו בניצולת השואה דורה רוט, השבוע בכנסת)

זעקתה של דורה רוט עוררה את חברי הכנסת? יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חבר כנסת חיים כץ (הליכוד-ביתנו), הגיש הבוקר (חמישי) הצעת חוק שעיקרה הענקת קצבה חודשית שתעמיד את הכנסתם של ניצולי השואה, לא כולל רנטות, על סכום של לא פחות מ-4,800 שקלים. בהצעה, מבקש חבר כנסת כץ להגדיר כניצול שואה כל מי ששהה בארץ עוינת בתקופת מלחמת העולם השנייה, או שנמלט משטח שהפך נתון למרותה של גרמניה בסמוך לכיבוש הגרמני. אדם ייחשב לניצול שואה, לפי ההצעה, אם הוכרה זכאותו לתשלום כלשהו בגין נזקי בריאות, כפייה או שלילת חופש שנגרמו לו בתקופת השלטון הנאצי.

ניצולת השואה דורה רוט בוועדת הרווחה והבריאות בכנסת. ערוץ הכנסת
עוררה סערה ציבורית. דורה רוט/ערוץ הכנסת

הצעתו של כץ, המבוססת על עיקרי המלצות ועדת איצקוביץ' משנת 2007, מגיעה שלושה ימים אחרי הדיון הסוער בוועדה בראשותו, במהלכו התפרצה ניצולת השואה דורה רוט במחאה על היחס והתנאים להם זוכים ניצולי השואה. כץ החליט לקדם את הצעת החוק באופן מידי, וצפוי לבקש מוועדת הכנסת לתת להצעה פטור מ-45 הימים הקבועים בחוק בטרם היא תוכל לעלות לקריאה טרומית במליאה.

הצעה נוספת של כץ מבקשת לא לשלול מניצולי השואה את זכאותם לגמלת סיעוד מהביטוח הלאומי בשל קצבאות חודשיות שהם מקבלים, באופן שמעלה את ההכנסה שלהם מעל סף ההכנסה המזכה בגמלת סיעוד. בוועדת העבודה והרווחה אמרו הבוקר כי בקדנציה הקודמת של הכנסת חוקק חוק ביוזמת חבר הכנסת כץ הקובע כי קצבאות המשולמות על ידי מדינות שאינן ישראל לא ייחשבו לקביעת הזכאות לגמלת סיעוד. הצעת החוק החדשה מבקשת להחיל הוראה זו גם על קצבאות חודשיות שניתנות על ידי מדינת ישראל. מרבית חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת הביעו תמיכה לשתי ההצעות.

חבר הכנסת כץ אמר הבוקר כי "כפי שהתחייבתי בדיון המיוחד שהתקיים ביום שני, הגיע הזמן למעשים שישימו קץ למצבם המביש של ניצולי השואה בישראל. מדינת ישראל אינה יכולה להתעלם מחובתה המוסרית להבטיח את קיומם בכבוד של הניצולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully