וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת השואה זעקה בכנסת: "תנו לנו למות בכבוד"

דורה רוט, ניצולת שואה, מחתה בפני חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת על מצבם הקשה של הניצולים החיים בישראל: ”ניצול שואה שאין לו אוכל, זו בושה. גם שלכם”

באדיבות ערוץ הכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת התכנסה היום (שני) כדי לדון במצבם של ניצולי השואה החיים כיום בישראל. יושב ראש הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), הודיע בתחילת החודש, כי הוועדה שבראשותו צפויה לקיים דיון דחוף בנושא טיפול המדינה בניצולי השואה, זאת עקב ממצאים קשים בנושא שפורסמו לאחרונה על ידי הקרן לרווחת ניצולי השואה. "מה עשיתם עם הכסף, מה?", קראה דורה רוט, ניצולת שואה. "לראות בטלוויזיה ניצול שואה שאין לו חימום בחורף, שאין לו כסף לאוכל, זו הבושה שלכם, בבית הזה, זו הבושה", אמרה רוט.

בסקר שערכה הקרן לרווחת ניצולי השואה, אשר ממצאיו הקשים היוו כאמור זרז לכינוסה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, עולה כי20% מהניצולים ויתרו על רכישת מזון בשל מצבם הכלכלי הקשה ואחד משמונה ניצולים ויתר על קניית תרופות. עוד עולה מהסקר כי 49% ציינו בעיות בריאות כקושי עיקרי עבורם ו-37% העידו שמצבם הכלכלי לא טוב ומהווה קושי עבורם. 57% מהניצולים ציינו כי לא יכולים לעמוד בהוצאות החודשיות של משק הבית. מנתוני הקרן עולה כי מחצית מהניצולים המטופלים בקרן זקוקים לסיוע כלכלי. עוד עולה כי בשנת 2012 חלה עלייה של 100% במספר מקבלי טיפולי שיניים.

צעדת ניצולי השואה בשדרות רוטשילד, אפריל 2013. דרור עינב
צעדה למען ניצולי השואה בשדרות רוטשילד, החודש/דרור עינב

במסגרת הדיון בכנסת היום, כאשר ניתנה רשות הדיבור לדורה רוט, היא הדגישה והמחישה את הקשיים והתסכולים הרבים שאיתם נאלצים להתמודד ניצולי שואה החיים בישראל. רוט תיארה את זוועות המלחמה אשר עברו עליה: "אני ניצולת שואה, נולדתי בוורשה בבית ציוני. אבא שלי נהרג בפונארי ואני הייתי שש שנים במחנה ריכוז. ביום האחרון של המלחמה ירו בי גרמנים שני כדורים בגב, קיבלתי שחפת, הייתי יתומה והייתי ארבע שנים באיטליה בבית חולים".

רוט המשיכה וסיפרה: "באתי לארץ בלי לדעת מה זה ציונות, כי הייתי ילדה קטנה, בת שבע הייתי בסך הכול כשנכנסתי לגטו ורשה. אני שמחה מאוד להיות פה, אבל מה שאתם עושים עם ניצולי השואה זה פשע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניצולת השואה דורה רוט בוועדת הרווחה והבריאות בכנסת. ערוץ הכנסת
האם הוועדה תצליח לשפר את מצבם של ניצולי השואה?/ערוץ הכנסת

"קשה מאוד לחיות עם זה", זעקה רוט, "שש שנים הייתי רעבה. שש שנים חלמתי על חתיכת לחם. זה כסף שלי, לא שאלתם אותי למי לתת את זה. ועכשיו, עכשיו כשיש פה את הישיבה - מאוד מאוד נחמד. ובאתי מטבעון בשביל לדבר אתכם. תתנו לנו, תתנו לנו למות בכבוד. בלי ישיבות".

בישראל חיים היום 192 אלף ניצולי השואה, שגילם הממוצע עומד על 84. מדי יום נפטרים כ-37 ניצולים, ולמעלה מאלף ניצולים מדי חודש. בחמש שנים הקרובות, תחול ירידה טבעית במספר הניצולים. ב-2017 צופים כי יחיו 152 אלף ניצולים בלבד בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully