וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם המרכזי בירי בג'ורג' סעדו הורשע בהריגה

גלעד גרוסמן

2.5.2013 / 10:15

עסקת הטיעון התקבלה כשנה לאחר שסעדו נורה למוות על ידי נער בעת שטייל עם כלבו ברמלה. הנער ירצה 12 שנות מאסר לאחר שירה בסעדו 3 פעמים לשם "וידוא הריגה" והרג אף את כלבו

כשנה לאחר רצח ג'ורג' סעדו, תושב רמלה שנורה למוות על ידי חבורת נערים בעקבות סכסוך שהתפתח ביניהם בשעת לילה, הרשיע אתמול (רביעי) בית המשפט המחוזי בלוד את הנאשם המרכזי בפרשה - הנער הנאשם כי ירה למוות בסעדו - בהריגה במקום ברצח. זאת, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. הפרקליטות הודיעה כי תבקש מבית המשפט לגזור על הנער 12 שנות מאסר ותשלום פיצויים בגובה 140 אלף שקלים.

הארכת מעצר לחשודים ברצח ג'ורג' סעדו, מרץ 2012. יותם רונן
החשודים ברצח סעדו בהארכת מעצרם, בשנה שעברה/יותם רונן

על פי כתב האישום המקורי שהוגש נגד שמונה נערים תושבי רמלה בגין מעורבותם ברציחתו של סעדו, בליל הרצח יצא סעדו לטייל עם כלבו בשטח פתוח בפאתי רמלה, כפי שנהג לעשות בכל ערב. שלושה מהנערים פגשו בו ופרץ עימות ביניהם, שכלל גם קללות. לאחר מכן הלך אחד הנערים, לקח את האקדח שהיה ברשותו ושב למקום עם חמישה נערים נוספים. הם המתינו לשובו של סעדו, שהיה בדרכו חזרה אל ביתו. כאשר פגשו אותו שוב, התפתח עימות בינו לבין ארבעה מהנערים, שהחלו לקלל אותו. חלקם אף הוסיפו אמירות התומכות בירי טילים לעבר ישראל מרצועת עזה וכן קריאות גזעניות.

אז, לטענת הפרקליטות, שניים מהנערים בעטו בכלב של סעדו ויידו לעברו אבנים. בשלב זה אמר הנער שהורשע אתמול כי בכוונתו לירות בסעדו. שניים מחבריו ביקשו ממנו שלא יעשה זאת ואילו נער אחר אמר לו שאם הוא מפחד, שייתן לו את האקדח והוא יירה בסעדו. הנערים, כך נטען, שאלו את סעדו האם הוא חמוש. הוא השיב בשלילה ואף הרים את חולצתו על מנת להוכיח זאת. כשהחליט סעדו לעזוב והחל להתרחק מן המקום, שלף אחד הנערים את אקדחו, ירה בסעדו פעם אחת ובהמשך ירה בו פעמיים נוספות לשם "וידוא הריגה". מהירי הנוסף נפגע ומת כלבו של סעדו והנערים נמלטו מהמקום. נער אחד הואשם ברצח, חמישה נערים אחרים הואשמו בהריגה ועוד שני נערים הואשמו בעבירות נלוות - נשיאת נשק, שיבוש מהלכי משפט וסיוע לאחר מעשה.

לפני כחודשיים נודע כי במסגרת מגעים בין הפרקליטות לפרקליטו של הנער, עו"ד משה שרמן, התגבש הסדר טיעון במסגרתו יומר סעיף האישום נגדו מרצח להריגה. ההסדר התגבש, בין השאר, לאחר שבמהלך עדותה של אחת מחוקרות המשטרה בבית המשפט התברר כי היו כשלים בחקירתו של הנער. "מדובר בהסדר טוב לשני הצדדים", אמר עו"ד שרמן. "העובדות והראיות בתיק לדעתנו מצדיקות את שינוי סעיף האישום מרצח להריגה. הנאשם לא התכוון להרוג את סעדו, והוא מתחרט על מה שקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully