וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מהמעורבים ברצח ג'ורג' סעדו ישוחררו למעצר בית

גלעד גרוסמן

27.8.2012 / 15:40

בית המשפט העליון התיר לשחרר ממעצר חלק מהנאשמים הקטינים במעורבות ברצח שהיה בחודש מרץ ברמלה, אך הרחיקם מביתם בעיר. הנאשם המרכזי ברצח יישאר במעצר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט העליון קבע אתמול (ראשון) כי ניתן לשחרר למעצר בית ארבעה מהקטינים הנאשמים במעורבות ברצח ג'ורג' סעדו ברמלה בחודש מרץ. השופט אליקים רובינשטיין הבהיר כי יש להרחיקם מרמלה, בה הם מתגוררים. "אומר מיד: אין בדעתי לאשר כל חלופה בעיר רמלה לאיש מן העוררים. השיקול של התרסה, גם בלא משים, מול משפחת המנוח, אף כשהעוררים במעצר בית, אינו מתיר לדעתי לעת הזאת הימצאות העוררים ברמלה", כתב בהחלטתו.

"אפתח ואציין כי לא יתכן חולק על חומרת הפרשה, בה קיפח המנוח את חייו, ככל העולה מכתב האישום, לכאורה, בשל גחמת נערים שחלקם נהגו באכזריות וברוע לב בלתי נתפס, ובחלקם באדישות, ללא טעם וללא תכלית, והמת מוטל לפנינו", כתב השופט רובינשטיין בהחלטתו. עם זאת, הוא הוסיף שמכיוון שמדובר בקטינים, החוק קובע כי מעצרם יוארך רק כאמצעי אחרון. לכן, על סמך קביעות של שירות המבחן, קבע כי ניתן לשחרר את הארבעה למעצר בית. אחד הנערים ישהה במעצר אצל קרובי משפחה בכפר קאסם, בעוד שלושת האחרים ישוחררו לאחר שיציגו חלופות מעצר הולמות. הנאשם ברצח לא ישוחרר.

הארכת מעצר לחשודים ברצח ג'ורג' סעדו, מרץ 2012. יותם רונן
מעצרם של החשודים בחודש מרץ/יותם רונן

סעדו נרצח בעת שטייל עם כלבו בשעת לילה, בשטח פתוח בפאתי רמלה. על פי כתב האישום, שהוגש נגד שמונה נערים שלטענת הפרקליטות היו מעורבים ברצח, בין סעדו לשלושה מהנערים פרץ עימות שלווה בקללות. אחד הנערים לקח אקדח שהיה ברשותו ושב למקום עם חמישה נערים נוספים. הם המתינו לשובו של סעדו, שהיה בדרכו חזרה אל ביתו. כאשר נפגשו שוב, התפתח עימות בין סעדו לבין ארבעה מהנערים. חלקם אף הוסיפו אמירות התומכות בירי טילים לעבר ישראל מרצועת עזה וכן קריאות גזעניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"בית המשפט עשה עמם צדק היום"

לטענת הפרקליטות, שניים מהנערים החלו לבעוט בכלבו של סעדו וליידות לעברו אבנים. בשלב זה, אמר הנער היורה, שהואשם ברצח, כי בכוונתו לירות בסעדו. הנערים, כך נטען, שאלו את סעדו אם הוא חמוש. הוא השיב בשלילה ואף הרים את חולצתו על מנת להוכיח זאת. כשהחליט סעדו לעזוב והחל להתרחק מן המקום, שלף אחד הנערים את אקדחו, ירה בסעדו פעם אחת ובהמשך וידא הריגה כשירה שתי יריות נוספות. אחת מהן פגעה בכלבו של סעדו והרגה אותו, ולאחר מכן נמלטו הנערים מהזירה.

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הורה להאריך את מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, למרות גילם. הארבעה ערערו על ההחלטה. הפרקליטות ביקשה שלא לשחרר את הארבעה, בשל מסוכנותם וכן בשל העובדה כי לא ניתן להעבירם למעונות חסות הנוער, שכן במגזר הערבי יש רשימת המתנה של 40 נערים.

עורכי הדין גיורא זילברשטיין וירום הלוי, המייצגים שני נערים שביקשו מהנאשם ברצח שלא יירה לעבר סעדו, ואף הודו בחקירתם על חלקם בפרשה, אמרו בעקבות ההחלטה: "אנחנו סברנו מלכתחילה שאין מקום להאשים את הנערים שאנחנו מייצגים בהריגה. בית המשפט העליון עשה עמם צדק היום, ואנחנו מקווים שבהמשך נוכל לזכותם".

עורכי הדין נחמן בטיטו, גור-אריה קרמניצר ורחל טוביה, שמייצגים את הנער שסיפק את התחמושת, אמרו בתגובה: "ההחלטה מדברת בעד עצמה. מעצר של קטין אינו כמעצר של בגיר, ועל כן בהיעדר חלופה מוסדית, מן הראוי לשקול בחיוב לשחררו למעצר בית ולא להשאירו מאחורי סורג ובריח".

עו"ד דוד יפתח, שמייצג נער נוסף, אמר: "מדובר בהחלטה אמיצה של בית המשפט העליון, שלמרות שמדובר בעבירה חמורה מאוד, החליט שכאשר מדובר בקטינים, יש מקום לעשות הכל על מנת לשחררם למעצר בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully