וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: IBM יצרה סרט אנימציה שעשוי מאטומים בודדים

מדעני החברה השקיעו חודשים בתכנון סרטון בן דקה וחצי העשוי כולו מאטומים. הוא צולם מבעד למיקרוסקופ, בטמפרטורה של מינוס 268 מעלות. "רצינו לעורר את הסקרנות של אנשים"

צילום מסך

מדענים בחברת IBM יצרו את סרטון ה"סטופ מושן" הזעיר בעולם – עשוי כולו מאטומים. סטופ מושן היא טכניקה של עריכת צילומי סטילס המאפשרת ליצור אשליה בה נראה כי אובייקט פיזי נע בכוחות עצמו. את הסרטון, שייכנס בקרוב לספר השיאים של גינס, הגדילו המדענים פי מאה מיליון מגודלם האמיתי של האטומים.

את האטומים סידרו אחד אחרי השני בכל צילום בעזרת מיקרוסקופ שהופעל בטמפרטורה של מינוס 268 מעלות. נדרשו חודשים של תכנון ו-18 שעות עבודה במשך עשרה ימים רצופים. מדוע השקיעו המדענים המוכשרים את זמנם בסרטון? כדי להוכיח שהם יכולים ולהציג את הצד המהנה במדע, כך לפחות טוען אנדרס היינריך, חוקר ראשי במרכז המחקר של IBM בקליפורניה שהוביל את הפרויקט. "אנחנו חושבים שזה דבר מרגש שיעורר את סקרנותם של אנשים לשאול מהם אטומים? למה אנחנו כאן? מה קרה? אנחנו רוצים שאנשים יישאלו כל השאלות האלה", סיפר היינריך לחדשות NBC.

בסרטון, הנקרא "ילד והאטום שלו", ניתן לראות ילד המשתובב עם אטום לאורך 242 צילומים עוקבים. הילד משחק, רוקד וקופץ על טרמפולינת אטומים. המדענים גם יצרו מחווה נפרדת לחובבי "מסע בין כוכבים" כשיצרו את חללית האנטרפרייז מאטומים, וכך גם את ההצדעה הוולקנית שמשמעותה "חיו חיים ארוכים ושגשגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully