וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: ייתכן שמצאנו את 'החומר האפל' ממנו עשוי היקום

4.4.2013 / 0:09

החוקרים הפועלים במאיץ החלקיקים בז'נבה הודיעו כי ייתכן שהם קרובים לזיהוי "החומר האפל", שעל פי השערות יכול להוביל למחקרים על קיום יקומים מקבילים. "כמו לגלות יבשת"

צוות בינלאומי של מדענים הפועל במאיץ החלקיקים בז'נבה הודיע אתמול (רביעי) כי ייתכן שהם קרובים לזיהויו הסופי של "החומר האפל" – חומר שעל פי השערות מרכיב היוצר את רוב מסת היקום אך מעולם לא נצפה. לטענת פיסיקאים, זיהוי סופי של החומר המסתורי יפתח את עולם המדע לתחומים חדשים לגמרי של מחקר, ובכללם קיומם של יקומים וממדים מקבילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עדיין נחוץ עוד מידע כדי לגלות אם אכן זוהה החומר שיוצר את רוב מסת היקום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדענים חשפו כי ייתכן שאיתרו חלקיק שהוא שריד פיסי אחרון של "החומר האפל", בעת שחקרו קרניים קוסמיות שנקלטו בתחנת החלל הבינלאומית במהלך השנה וחצי האחרונות, בניסוי שעלותו כשני מיליארד דולרים. את ההודעה המרגשת סייג מנהל פרויקט מאיץ החלקיקים, סמואל טינג, שאמר כי עדיין נחוץ עוד מידע כדי להכריע אם אכן נצפה ה"חומר האפל" – שלו מיוחס קביעת מיקומם של כוכבי לכת.

"במהלך החודשים הקרובים נוכל להכריע האם החלקיקים הם סימן ל'חומר האפל' או שמא מקורם אחר", אמר טינג. הפסיקיאית פולין גאגנון אמרה כי אם יתברר שהחלקיקים הם אכן סימן ל"חומר האפל", "זה יהיה נפלא כמו לגלות יבשת חדשה. זה באמת יפתח את הדלת לעולם חדש לגמרי". טינג תיאר את "החומר האפל" בתור "אחת התעלומות החשובות ביותר בפיסיקה כיום".

אסטרונאוט מחוץ לתחנת החלל הבינלאומית. רויטרס
במרכז המחקר בשוויץ חוקרים את הנתונים מתחנת החלל הבינלאומית/רויטרס

מדענים סבורים כי למרות שאי אפשר לראות את "החומר האפל" הוא אכן קיים, בשל השפעת הכבידה שיש לו על חומרים שאותם ניתן לראות. גלקסיות, למשל, אינן יכולות לנוע באופן בו הן נעות ולשמור על צורתן ללא נוכחותו של חומר זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully