וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המחוקקים "הלכו מכות" בפרלמנט בוונצואלה

1.5.2013 / 4:37

העימות, שהביא לפציעתם של כמה חברי אופוזיציה, פרץ עקב ויכוח על בחירתו הדחוקה של ניקולס מדורו, יורשו של צ'אווס, לנשיאות המדינה. הממשלה האשימה את ה"יריבים הפשיסטים"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

קטטה אלימה שפרצה לפנות בוקר (רביעי) בפרלמנט בוונצואלה הביאה לפציעתם של כמה מחוקקים, במהלך ויכוח בנוגע לבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות המדינה שהתקיימו באמצע החודש שעבר. לטענת האופוזיציה, שבעה מחבריה הותקפו ונפצעו כאשר ניסו למנוע מהם לשאת דברים באסיפה הלאומית, עקב אי-הכרתם בניצחונו של הנשיא החדש ניקולס מדורו. חברי הממשלה מצדם האשימו את יריביהם ה"פשיסטים" בפרוץ האלימות.

העימות החל לאחר שהאסיפה, המורכבת ברובה מחברי הקואליציה, העבירה חוק שמונע מאנשי האופוזיציה את הזכות לנאום באולם עד שיכירו במדורו כנשיא. "עד שהם יכירו ברשויות, במוסדות הרפובליקה, בריבונות של עמנו, אנשי האופוזיציה ידברו בכלי התקשורת, אך לא כאן באסיפה הלאומית", אמר יו"ר הפרלמנט דיוסדאדו קאבלו.

חוליו בורגס, מחוקק מוונצואלה שנפצע בקטטה בפרלמנט, 1 מאי 2013. רויטרס
חוליו בורגס, חבר פרלמנט שנפצע בקטטה/רויטרס

"הם יכולים להכות אותנו, לכלוא אותנו, להרוג אותנו, אך אנו לא נשנה את עקרונותינו", אמר חבר האופוזיציה חוליו בורגס לתחנת טלוויזיה מקומית, כשהוא חבול בפניו כתוצאה מהאירוע. הוא הוסיף כי "המכות האלה מעניקות לנו עוד כוח". מנגד טענה חברת הממשלה אודליס מונזון כי היא ועמיתיה הם שהותקפו. "היום נאלצתי שוב להגן להגן על מורשתו של המפקד (צ'אווס)", אמרה.

שני הצדדים האשימו זה את זה בפרוץ התקרית, שהתרחשה באולם סגור ללא נוכחות של כלי תקשורת. את הסרטון צילם ככל הנראה אחד המחוקקים, וניתן לראות בו עשרות אנשים שמכים אחד את השני, תוך כדי שצעקות "הפסיקו" נשמעות ברקע.

ביום שישי הודיע מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, אנריקה קפרילס, כי בכוונתו לערער על ניצחונו הדחוק של מדורו, יורשו של הוגו צ'אווס שמת לפני כחודשיים ממחלת הסרטן, בבית המשפט. "אם לא תהיה לנו גישה לרשימות, אנחנו לא הולכים לקחת חלק בבדיקה שתהיה בדיחה על חשבונם של האזרחים ובדיחה על העולם", אמר קפרילס לתחנת טלוויזיה מקומית. "הצעד הבא יהיה לערער על הבחירות".

מדורו בן ה-50 גבר על קפרילס, הצעיר ממנו בעשור, ב-1.5% מקולות הבוחרים. קפרילס סירב להכיר בתוצאות הבחירות, וטען לאי סדרים בקנה מידה רחב ולכך שההצבעה "נגנבה". לפני כשבועיים, בעת נאום ההשבעה של מדורו, פרץ אדם פרץ לבמה שעליה עמד הנשיא הנבחר, אולם הוא נבלם במהירות על ידי שומרי ראשו. "האבטחה כשלה לחלוטין", טען אז מדורו, שנאם בין השאר בפני מנהיגי ברזיל, איראן וארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully