וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה מתגוננת: חברי פרלמנט התקוטטו בקייב

רויטרס

21.3.2013 / 6:00

נאום ברוסית של חבר סיעת השלטון עורר את חמתם של אנשי המפלגת הלאומנית, שזעקו לעברו "דבר אוקראינית". הוא השיב: "אתם פשיסטים. במהרה, כמיטב המסורת, פרץ ריב המוני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסוטק

זה כבר הפך למסורת: עשרות חברי פרלמנט באוקראינה התקוטטו והחליפו מהלומות ואגרופים בראדה העליונה - בית המחוקקים בקייב. הקטטה פרצה שלשום (שלישי) אחרי דיון שנערך בפרלמנט, במהלכו נשא חבר בכיר נאום בשפה הרוסית. הדיון היה ביוזמתו של אלכסנדר אפרמוב, ראש סיעת "מפלגת המחוזות" של הנשיא הפרו-רוסי של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ'.

חברי מפלגת הימין הקיצוני סבובודה ("חופש") המתנגדים בתוקף לשפה רוסית, הפריעו לנאום וצעקו במהלכו "דברו רק אוקראינית". הם דפקו בחוזקה על שולחנות הפרלמנט, לאורך כל שש הדקות של הנאום. אפרמוב, שנאומו הופרע, צעק בתגובה כי מדובר ב"קריאות ביניים של נאו-פשיסטים". לאחר מכן התקוטטו חברים משתי הסיעות והפרלמנט נסגר לכמה שעות.

קטטה בפרלמנט של אוקראינה. קייב, מרץ 2013. רויטרס
למרבה המזל, הקטטה הפרלמנטרית הסתיימה ללא נפגעים/רויטרס

ריבים אלימים בבית המחוקקים האוקראיני אינם מחזה נדיר, והם פורצים לא אחת בשל נאומים בשפה הרוסית או בשל קשריה של קייב למוסקבה. ברוב המקרים מופרדים הנצים ללא פציעות חמורות.

הסרטון הבא, שצולם ב-2010, מתעד קטטה שפרצה במהלך דיון על שימוש בבסיס רוסי בים השחור. חברי הפרלמנט לא בחלו בשימוש בפצצות עשן ובהשלכת ביצים, וכמה מהם נאלצו להתגונן במטריות:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully