וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה מתגוננת: צפו בקטטה בפרלמנט האוקראיני

13.12.2012 / 14:20

דיון בבית המחוקקים בקייב הידרדר לקטטה בהשתתפות כל חברי הפרלמנט. הקטטה האלימה החלה בשל ניסיון מצד חברי האופוזיציה למנוע את מינויו של מועמד מפלגת השלטון לראשות הבית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

דמוקרטיה נוסח אוקראינה: דיון בבית המחוקקים בבירה קייב הופסק היום (חמישי) בשל קטטה המונית אשר פרצה בין חברי האופוזיציה לבין אלה של מפלגת השלטון סביב נושא בחירתם של נציגי הפרלמנט. קבוצות של חברי הפרלמנט נאבקו זו בזו באולם הדיונים, אחרי שחברי אופוזיציה ניסו לחסום בגופם הצבעה של מפלגת השלטון עבור מועמדם לתפקיד יושב ראש הבית.

חברי האופוזיציה נהרו לעבר הפודיום כשוולדימיר ריבק, מועמד המפלגה השלטת ליושב ראש בית המחוקקים, עמד להיות מושבע. סצינה דומה התרחשה שם כבר ביום רביעי, אז חברי האופוזיציה השביתו את הדיון כשהקיפו את דוכן הנואמים וחיבלו בתוכניות של הקואליציה למנות את מיקולה אזארוב לכהונה נוספת כראש ממשלה.

דמוקרטיה מתגוננת: קרב אגרופים בפרלמנט האוקראיני. רויטרס
האופוזיציה האשימה את השלטון בניסיון לבצע מחטף/רויטרס

אזארוב בן ה-64 הנחשב מתון, נבחר מחדש בידי הנשיא ויקטור ינקוביץ' לכהונה נוספת, ונראה המום כשחברי הפרלמנט נאבקו אלה באלה לנגד עיניו. הדיון הופסק ונקבע כי יחודש בהמשך היום. ההצבעה על המועמדות של אזרוב תהיה מבחן מוקדם לתמיכה שינקוביץ', שצפוי להיבחר לכהונה נוספת כנשיא ב-2015, זוכה לה בפרלמנט החדש.

האופוזיציה, הכוללת חברי פרלמנט הנאמנים לראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו הנמצאת בכלא, לצד לאומנים ממפלגת הימין הקיצוני סבודובדה ומהמפלגה הליברלית בהנהגת אלוף האיגרוף ויטאלי קליצ'קו, האשימה את הקואליציה בניסיון לבצע מחטף ולקיים את ההצבעה למרות הפרות של תקנות הפרלמנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully