וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של צ'אווס נבחר לנשיא בפער זעום: "המאבק נמשך"

בתום מערכת בחירות רוויות השמצות ותיאוריות קונספירציה, ניצח ניקולס מדורו את יריבו, ראש האופוזיציה אנריקה קפרילס, בפחות מ-2% מהקולות. קפרילס: לא מכיר בתוצאות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ניקולס מדורו ניצח בבחירות לנשיאות בוונצואלה בפער דחוק - כך הודיעה לפנות בוקר (שני) ועדת הבחירות בוונצואלה בתום ספירת 99% מהקולות. מדורו, המכהן כנשיא הזמני מאז מותו של הוגו צ'אווס, קיבל 50.7% מהקולות לעומת 49.1% למנהיג האופוזיציה אנריקה קפרילס. יריבו סירב לקבל את תוצאות ההצבעה ודרש לערוך ספירה חוזרת של הקולות, על אף שוועדת הבחירות הודיעה כי "התוצאות אינן הפיכות".

מדורו, בן 50, הוכתר על-ידי צ'אווס הגוסס כיורשו לפני שיצא הנשיא המנוח לניתוח שהכניע את גופו בסוף השנה שעברה. בנאום שנשא הבוקר לתומכיו עם פרסום התוצאות, אמר מדורו כי ימלא את תפקידו באומץ וכי "המאבק נמשך". תומכיו יצאו לחגוג ברחובות הבירה קראקס לאור זיקוקים, ואילו מתנגדיו מחו בתיפוף על סירים.

חוגגים את בחירתו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. קראקס, אפריל 2013. רויטרס
תומכיו של מדורו עטו שפמים כדי להלל את סמלו המסחרי/רויטרס

בימים האחרונים למערכת הבחירות התעודדו תומכיו של קפרילס וקיוו למהפך של הרגע האחרון. אחרי נעילת הקלפיות, התארכה ספירת הקולות מעבר למצופה, ונוצר מתח רב בבירה קראקס לקראת הכרזת התוצאות, אך בסוף התברר כי קפרילס הפסיד בבחירות - בפעם השנייה זה חצי שנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

קפרילס איים לנתק את זרם הנפט לקובה

בקמפיין הבחירות שלו, טען קפרילס, פרקליט בן 40 וצאצא לניצולי שואה, כי המצביעים מאסו בפוליטיקה שאפיינה את ימי צ'אווס, והבטיח להילחם בפשיעה הגבוהה להכניס רפורמות למנגנוני השלטון המסואבים. הוא גם אמר כי ינתק את זרם הנפט לקובה ויעצור את "הבזבוז המשווע" של משאבי המדינה.

ואולם, הגופים הממסדיים גויסו לטובת מדורו וכלי התקשורת הרשמיים הפקיעו את שידוריהם כדי להקרין את נאומיו, מחשש למהפך של הרגע האחרון. עובדי המדינה נשלחו בהמוניהם לקלפיות, כדי להבטיח ששלטונו בן 14 השנים של צ'אווס לא יגיע לסיומו - וימשיך באמצעות בנו הרוחני.

הנשיא הזמני של ונצואלה ניקולס מדורו. אפריל 2013. רויטרס
מדורו פרסם את עצמו בעזרת אוטובוסים - זכר לעברו כנהג פשוט/רויטרס

מערכת הבחירות הקצרה התאפיינה בהשמצות הדדיות, בפיזור הבטחות מרחיקות-לכת לבוחרים, בהישענות על תיאורית קונספירציה ובנאומים הזויים. מדורו, שהיה סגנו של צ'אווס וקודם לכן שימש כסגן החוץ של המדינה, אמר כי "המפקד" נגלה אליו כציפור. "הלכתי להתפלל, והציפור הקיפה את ראשי שלוש פעמים ובירכה אותי להצלחה בבחירות. הרגשתי אותו, צ'אווס אמר לי שננצח", סיפר מדורו בטלוויזיה הממלכתית. קפרילס אמר בתגובה כי "מדורו ככל הנראה בלע ציפור, כי זה מה שיש לו בתוך הראש". מדורו ניצל את הלעג לטובתו, וחבש כובע שעליו בובת ציפור.

מדורו גם טען כי ה"אויב" – הביון האמריקאי – השתיל בגופו של צ'אווס את הסרטן שהביא למותו. ליריביו, שלעגו לעברו כנהג אוטובוס, אמר כי העובדה שאדם כמוהו יכול לצמוח לעמדה פוליטית מרשימה היא "התשובה לכל בורגני". אחת מסיסמאות הבחירות שלו הייתה "צ'אווס התווה את הדרך, ומדורו מאחורי ההגה".

חוגגים את בחירתו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. קראקס, אפריל 2013. רויטרס
אכזבה בקרב תומכי קפרילס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully