וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך קבע: כך ייראו החופשות בשנה הבאה

29.4.2013 / 19:33

על רקע הביקורת על החופשה בת היומיים בל"ג בעומר, קיים המשרד ישיבה שבה הוחלט להעביר את יומה השני ל"גשר" שבין שבועות לשבת. תוספת הימים בחגי תשרי ובחנוכה תישאר על כנה

משרד החינוך קבע היום (שני) כיצד ייראה לוח החופשות בבתי הספר בשנת הלימודים הבאה - תשע"ד. כזכור, בשנה שעברה החליט שר החינוך הקודם גדעון סער ששנת הלימודים תיפתח ב-27 באוגוסט במקום ב-1 בספטמבר. בעקבות זאת נדרש המשרד להוסיף חמישה ימי חופשה במהלך שנת הלימודים, כדי לא לקצץ במספרם הכולל של ימי החופשה. בשנת הלימודים הנוכחית נוספו שלושה ימים ל"גשר" שבין יום הכיפורים לחג הסוכות, יום אחד לחג החנוכה ועוד יום לל"ג בעומר.

בתום ישיבה של הוועדה לבחינת שינוי לוח החופשות במשרד החינוך הוחלט שלא להפחית את מספרם הכולל של ימי החופשה, אך לשבץ בשנת הלימודים הבאה יום חופשה נוסף בחג השבועות, במקום יום החופשה השני של ל"ג בעומר שעליו הוחלט בשנה שעברה. תוספת הימים בתקופת חגי תשרי ובחג החנוכה תישאר על כנה.

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר הסבירה כי "על דעת כל הגורמים שהשתתפו בישיבה – משרד החינוך, ארגוני המורים, ארגוני ההורים, הגננות, התלמידים ואיגוד מנהלי אגפי חינוך – החלטנו שלשנת תשע"ד הימים יוחזרו בצורה הבאה: הגשר בין יום כיפור לסוכות יישאר על כנו, היום הראשון יהיה בנר הראשון של חנוכה והיום הנוסף שיוחזר יהיה בגשר של יום שישי של שבועות ה-6.6".

היא הוסיפה כי "ההחלטה אושרה על ידי שר החינוך ואנחנו נכנס ועדה שתדון בהיבטים הרחבים והעמוקים שעלו בישיבה הזו. הוועדה תדון בימי החופשה, בחופש הגדול ובמענים שיינתנו לילדים במהלך ימי החופשה". לדבריה, "עלו כאן רעיונות נפלאים, גם מצד ההורים וגם מצד הארגונים לפעילויות בלתי פורמליות שצריך למנף ולראות איך מבצעים אותם".

תלמידי כיתה ו' 3 בבית הספר "עדיני" בראשון לציון חוגגים ל"ג בעומר. שלומי גבאי
יומה השני של חופשת ל"ג בעומר יועבר לשבועות. ילדים במדורה, אתמול/שלומי גבאי

אחד המתווים שנידונו היום בוועדה ויידונו גם בהמשך הוא זה שהציג ארגון ההורים הארצי בראשותו של עו"ד גדעון פישר. הארגון הציג הבוקר מתווה לסידור לוח החופשות לפיו החופש הגדול יתפרש על פני החודשים אוגוסט וספטמבר, זאת כיוון שבספטמבר ממילא יש כ-12 ימי לימודים בלבד. בחודש יולי מציע הארגון לקיים לימודים במתכונת של חוגים והעשרות במסגרת הלימודית. בארגון הדגישו כי חשוב להם שבמהלך הנדון לא ייפגעו מורים, וברצונם להגיע להסכמות משותפות בנושא. המתווה נידון כבר עם נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית שהסכימו לו באופן עקרוני וכן עם ועדי הורים רבים ברחבי הארץ. בפגישה היום הביעו תמיכה במתווה גם ארגוני המורים, והבטיחו לנסות ולקדם אותו בוועדה.

ביום שישי האחרון הודיע שר החינוך שי פירון כי בכוונתו לבדוק מחדש את לוח החופשות בעקבות פניות של הורים בנושא, שהתעוררו בעקבות החופשה בת היומיים בל"ג בעומר. פירון התייחס לנושא בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב כי "לוח החופשות נקבע מראש – הרבה לפני כניסתי למשרד החינוך – ולא ניתן היה לשנות אותו. לקראת שנה הבאה אני מתחייב לעשות כל שניתן כדי לצמצם במקרים כאלה".

כמה הורים אף פנו לפירון בפייסבוק. כך לדוגמה כתבה לו אם אחת: "מדוע ל"ג בעומר הפך להיות חופשה של יומיים? אני מבינה שרוב המורים בעלי הסכמים קיבוציים אבל זה לא אומר שהמדינה לא יכולה לתת פתרון באמצעות הצהרונים של הרשויות המקומיות ובמימונן המלא עד סיום בית ספר יסודי. אחרי הכל, הבן שלי בגן, אבל להשגיח עליו צריך". לטענות אלה הגיב השר: "אתם צודקים, יומיים חופש לילדים, ככה סתם, זה לא צודק ולא ראוי. אתם צודקים, לוח החופשות צריך להתאים במידת האפשר לימי העבודה של ההורים". הוא הוסיף כי "צריך לפתח מסגרות תומכות לימים כאלה ולא להותיר את ההורים להתמודד לבדם עם יומיים של חופשה ללא מוצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully