וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: 2 שוטרים נורו ונפצעו מחוץ להשבעת הממשלה

הממשלה של אנריקו לטה הושבעה בצהריים אחרי חודשיים של שיתוק פוליטי ברומא. על הטקס החגיגי העיבה תקרית סמוכה, ושוטר אחד נפצע קשה. היורה, ככל הנראה מובטל, נעצר

עריכה: יאיר דניאל

אש נפתחה בצהריים (ראשון) מחוץ למשרד ראש הממשלה ברומא, במרחק של קילומטר אחד בלבד מהמקום בו הושבעו שרי הממשלה החדשה של איטליה. לפי דיווחים מקומיים, שני שוטרים נפצעו. אחד מהם נורה בצוואר ונפצע באורח קשה. סוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א דיווחה כי היורה נעצר. הוא תואר כגבר "לבוש בהידור", בחליפה ובעניבה, המתגורר במחוז קלבריה. ככל הנראה מדובר באדם שאיבד את עבודתו לאחרונה.

ראש העיר רומא הדגיש כי לא מדובר באירוע טרור, אך לפי שעה ולא ברור אם לתקרית יש קשר להשבעת הממשלה החדשה, שבראשה עומדה אנריקו לטה. הוא הודיע הבוקר לנשיא איטליה על הצלחתו להרכיב ממשלת קואליציה מקרב הסיעות השונות, שתכלול גם כמה שרים מקצועיים (טכנוקרטים).

שוטר פצוע בהשבעת הממשלה החדשה, איטליה. רויטרס
השוטר הפצוע שרוע על הקרקע מחוץ להשבעת הממשלה, בצהריים/רויטרס

לטה, מנהיג מפלגת השמאל, בן 46, הוא אחד מראשי הממשלה הצעירים ביותר בתולדות איטליה. הוא קיבל בסוף השבוע את המנדט להרכבת הממשלה, אחרי חודשיים של קיפאון פוליטי ואחרי שמונה למנהיג המפלגה במקום פייר לואיג'י ברסאני. ברסאני התפטר אחרי שנכשל לבחור את מועמדו לנשיא, ובצעד חסר תקדים הפרלמנט בחר מחדש את הנשיא המכהן ג'אורג'יו נפוליטנו לכהונה נוספת.

בממשלתו של לטה יהיו חברים גם צירים ממפלגת הימין של ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. עם זאת, ברלוסקוני עצמו לא יכהן כשר. נשיא איטליה נפוליטנו, הביע תקווה כי הממשלה החדשה תזכה לאמון מצד כל סיעות הפרלמנט. בממשלה יהיו חברות יותר נשים מבדרך כלל, ובין היתר תכהן שרת חוץ אמה בונינו, לשעבר חברת הנציבות האירופית. מקורבו של ברלוסקוני, אנג'לינו אלפנו, ישמש סגן ראש הממשלה ושר הפנים, ולתפקיד שר האוצר ימונה נגיד הבנק המרכזי של איטליה, פבריציו סקומאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש ממשלת איטליה אנריקו לטה. רויטרס
ראש ממשלת איטליה, אנריקו לטה, הבוקר ברומא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully