וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך באיטליה: מונה ראש ממשלה ממפלגת השמאל

חודשיים אחרי הבחירות שהובילו לשיתוק פוליטי ברומא, להתפטרות מנהיג הרוב בפרלמנט לבחירה מחודשת חסרת-תקדים של הנשיא, מסתמן מוצא מהמשבר במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

פריצת דרך בשיתוק הפוליטי באיטליה. מנהיג מפלגת השמאל, אנריקו לטה, בן 46, ירכיב את הממשלה אחרי שקיבל את המנדט לכך מנשיא המדינה ג'אורג'יו נפוליטאנו. לטה נחשב לפוליטיקאי מתון המקובל גם על אנשי הימין באיטליה.

לטה הוא סגנו של מנהיג גוש השמאל פייר לואיג'י ברסאני, שהתפטר בסוף השבוע מתפקידו אחרי שלא הצליח להביא למינויו של נשיא חדש, ובצעד חסר תקדים מונה הנשיא נפולטינו לכהונה שנייה - לראשונה בתולדות איטליה.

בחודשיים האחרונים היטלטלה איטליה בחוסר ודאות פוליטי מאז הבחירות לפרלמנט, והפתרון לקיפאון הפוליטי צפוי להביא רווחה לשוקי איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו.

לטה ינסה להביא לפרלמנט כבר בשבוע הבא את ההצבעה על אישור הרכב הממשלה שהקים. בנאומו הראשון בצהריים, אחרי קבלת המנדט מהנשיא, אמר כי הוא הופתע כששמע על מינויו וכי הוא מודע לכובד האחריות שעל כתפיו.

לטה דובר אנגלית שוטפת והוא אחד מראשי הממשלה הצעירים ביותר בתולדות איטליה. בממשלה החדשה צפויים להשתתף צירים ממפלגתו של ברלסוקוני, שלא הצליח לרקום עסקה שתמנה את אנשיו לראשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully