וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: השיחות הבאות על הפיצויים - בישראל

דיפלומט טורקי בכיר אמר כי הפגישה השנייה בנושא כספי הפיצויים למשפחות קורבנות המרמרה תיערך בישראל. לדבריו, טרם נקבע מועד לפגישה, אך "זה לא ייקח שבועות"

ישראל תארח את הפגישה הבאה עם נציגי טורקיה בנושא כספי הפיצויים למשפחות קורבנות המרמרה, כך דיווח היום (שבת) העיתון הטורקי "הורייט". דיפלומט טורקי בכיר אמר לעיתון כי סגן שר החוץ הטורקי, פרידון סינירליאוגלו, ייצור קשר עם מקבילו הישראלי בשבוע הבא על מנת לתאם את הסבב השני של השיחות בעניין. אותו גורם הבהיר כי טרם נקבע מועד לפגישה נוספת, אך הוסיף כי "זה לא ייקח שבועות".

ספינת מאווי מרמרה עוגנת בנמל איסטנבול לתיקונים. אפריל 2013. רויטרס
נציגי ישראל וטורקיה נועדו בתחילת השבוע באנקרה כדי לדון בגובה הפיצויים. המרמרה/רויטרס

בתחילת השבוע דנו הנציגים הישראלים יוסף צ'חנובר ויעקב עמידרור באנקרה עם נציגי הממשל הטורקי בנושא גובה הפיצויים שהסכימה ישראל לשלם למשפחות נפגעי משט המרמרה, במסגרת השבת היחסים בין המדינות למסלולם. גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה סיפרו שהפגישה הייתה "טובה". הצדדים סיכמו על פגישה נוספת בקרוב, שבמהלכה ינסו להגיע לסיכום על סכום הפיצויים כדי להתחיל בהליך נרמול היחסים.

במקביל, ביום ראשון דיווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי ישראל צפויה להתחיל בקרוב במשא ומתן להצבת מטוסי קרב בטורקיה, כחלק מהיערכותה לעימות אפשרי מול איראן. לפי הדיווח, עמידרור צפוי להציע לטורקיה, המודאגת גם כן מתכנית הגרעין של איראן וכן מסוללות הטילים של סוריה השכנה, שימוש בטכנולוגיות טילים ומעקב מתקדמות. הטורקים, לפי הדיווח, מעוניינים במערכת יירוט הטילים המתקדמת "חץ". בתמורה יבקש עמידרור מהטורקים לאפשר לחיל האוויר הישראלי להשתמש במתקני בסיס חיל האוויר של צבא טורקיה אקינצ'י, מצפון-מערב לאנקרה.

על פי הדיווח, הטורקים מעוניינים גם בטכנולוגיה שפיתחה חברת אל-אופ הישראלית, המאפשרת לטייסי קרב לסרוק שטח נרחב באמצעות שימוש במצלמות ואמצעים תרמיים. בשנת 2008 חתמו שתי המדינות על הסכם למכירת הטכנולוגיה לטורקים, אך בסוף 2011, נוכח ההרעה ביחסים בין שתי המדינות, הסכם בוטל. כמו כן צפוי עמידרור להציע לאנקרה אמצעי לוחמה אלקטרוני, תוצרת חברת אלתא. בעבר חתמו ישראל וטורקיה על הסכם להשבחת טנקים טורקיים ישנים וכן לאספקת טילים ששימשו את צבא טורקיה במערכה נגד המחתרת הכורדית (PKK). עם זאת, אנקרה הכחישה את הדיווח ב"סאנדיי טיימס". בעיתון הטורקי "הורייט" נכתב כי "אין זו יותר מאשר מספקולציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully