וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הילד הפריע – הגננת הורתה לחבריו להכותו

קובי דוד

26.4.2013 / 0:25

הילד בן השש המתחנך בגן בראש פינה שב הביתה וסיפר לאמו כי הגננת ביקשה ממנו לעמוד במרכז המעגל ולספוג מכות – ואז השליכה אותו על הרצפה: "זה מזעזע". הגננת מכחישה

עונש לא חינוכי: ת', אמו של ילד בן שש המתחנך בגן חובה של המועצה המקומית בראש פינה, טוענת כי בנה נפל קורבן לאלימות פיזית מצד הגננת, שביקשה מחבריו להכות אותו מכיוון שלא שמע בקולה וניסה להפריע לה במהלך פעילות. המועצה המקומית פתחה בחקירת האירוע והעבירה את הממצאים לטיפול משרד החינוך. הגננת נמצאת בימים אלה בחופשה כפויה.

בתחילת השבוע שב בנה של ת' מהגן וסיפר לה כי הגננת ביקשה ממנו לעמוד במרכז המעגל, ומחבריו – להכות אותו על כך שלא שמע בקולה וניסה להפריע לה במהלך הריכוז. האם המודאגת ניסתה לברר פרטים נוספים ונדהמה לגלות כי הגננת לא הסתפקה בכך, ולטענתה אף השליכה את בנה על הרצפה.
"זה פשוט מזעזע". סיפרה ת' בשיחה עם וואלה! חדשות. "הילד שלי קיבל מכות מחבריו לגן בגלל שהגננת שאמורה לשמש דמות חינוכית ביקשה מהם להרביץ לו". לדבריה, "הילדים כלל לא אשמים. הם פשוט צייתו להוראותיה. גם אם הוא הפריע לה במהלך הריכוז, זו לא צריכה להיות הדרך שבה היא מחנכת את בני". באשר לפעולה שאותה הגדירה כשיאו של האירוע, אמרה: "לא מספיק שהוא חווה השפלה בפני כל ילדי הגן, היא אף השליכה אותו לרצפה כדי ש'ילמד לקח'".

ת' מיהרה לפנות למחלקת החינוך במועצה המקומית. "כהורים לילדים, חלה עלינו החובה לדאוג לכך שילדינו ירגישו בטוחים במסגרות שבהן הם שוהים כמחצית מהיום", הסבירה. "לצערי הרב, הגננת מכחישה את האירוע ועדיין מנסה לתרץ תירוצים". הורי הילדים בגן, שנדהמו לשמוע על הדברים, התכנסו אמש לשיחה משותפת עם גורמי החינוך במועצה על מנת להרגיע את הרוחות.

"ההורים עודכנו והגננת זומנה לבירור"

מהמועצה המקומית ראש פינה נמסר בתגובה כי "לאור משבר האמון הוחלט כי הגננת לא תגיע לגן ומשרד החינוך דאג לשלוח גננת מחליפה. הגננת המדוברת מועסקת על ידי משרד החינוך. מרגע קבלת התלונה פעלה המועצה כנדרש על פי החוק ועל פי נהלי משרד החינוך, דהיינו: הגננת זומנה לבירור בנוכחות מנהל מחלקת החינוך ומפקחת גני הילדים. הועבר דיווח על פי חובת דיווח למחלקה לשירותים חברתיים והנושא הועבר לבדיקה מלאה ומעמיקה". כמו כן, נמסר כי "מכתב הסבר הועבר להורי הילדים בגן. באם תוצאות הבדיקה יעלו כי אכן הגננת פעלה שלא כדין ובאופן לא הולם, תעמוד המועצה על כך שהגננת לא תמשיך בעבודתה בגן הילדים".

ממחוז צפון במשרד החינוך נמסר: ''האירוע מטופל בדרך של בירור, בדיקה והתערבות בהתאם לנהלים, כולל יידוע ועדכון הורי ילדי הגן בתמונת המצב באסיפה שכונסה אמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully