וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה אותר בארגז חול בגן ילדים בנהריה

קובי מנדל

10.2.2013 / 16:24

המטען המאולתר, שכלל מכלים ובהם אבק שריפה, התגלה באופן אקראי על ידי אחת הגננות. חבלן שהוזעק למקום נטרל אותו, והוא הועבר לבדיקת מעבדה. אין נפגעים, אך הרקע פלילי

סכנה בגן הילדים: מטען חבלה מאולתר שכלל מכלים ובהם אבק שריפה התגלה בצהריים (ראשון) באופן אקראי על ידי גננת בארגז חול של גן ילדים בנהריה. חבלן שהוזעק למקום נטרל את המטען, והוא הועבר לבדיקה במעבדה לזיהוי פלילי. ראש מערך ההסברה והדוברות במחוז חוף, רב-פקד ערן שקד, אמר לוואלה! חדשות כי הרקע הינו פלילי, וכי נסיבות המקרה נבדקות. איש מהנוכחים במקום לא נפגע.

מצבור גדול של אמצעי לחימה שונים התגלה ביום ראשון בתעלות ביוב בבית ספר בכפר אבו סנאן, פברואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
חלק מאמצעי הלחימה שאותרו באבו סנאן בשבוע שעבר/חטיבת דובר המשטרה

לפני שבוע, במקרה חמור אף יותר, התגלה מצבור גדול של אמצעי לחימה מסוגים שונים אותר בתעלות ביוב בבית ספר בכפר אבו סנאן שבצפון. מאות שוטרים שהגיעו למקום והחלו בחיפושים מצאו בתעלות הביוב שבמקום מטולי אר-פי-ג'י, טילי לאו, רימונים ותחמושת. החיפוש בוצע בעת שבית הספר היה ריק מתלמידים.

מפקד היחידה המרכזית של המחוז הצפוני, ניצב-משנה מיכאל שפשק, סיפר לוואלה! חדשות ביום שבו אותרו אמצעי הלחימה כי "לימ"ר צפון הגיעו מידעים על כך שבכפר מוסתרים במקומות שונים אמצעי לחימה שנגנבו מצה"ל בשנים האחרונות. במהלך השבועיים האחרונים נערכו כמה חיפושים בכפר. בחיפוש זה נתפסו ארבע טילי לאו, ארבע פצצות אר-פי-ג'י, שש לבנות חבלה, כ-40 רימוני רסס וזרחן, מערכות חומר נפץ הודף ואמצעי לחימה נוספים".

מצבור גדול של אמצעי לחימה שונים התגלה ביום ראשון בתעלות ביוב בבית ספר בכפר אבו סנאן, פברואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
אמצעי הלחימה אותרו בתעלות ביוב בשטח בית הספר/חטיבת דובר המשטרה

נקודה נוספת שבה התגלו אמצעי לחימה הוא מטע זיתים בכפר. "על-פי הערכתנו, אמצעי הלחימה שייכים לדמויות עברייניות תושבי הכפר", אמר נצ"מ שפשק, "חלק מאמצעי הלחימה נמכרו לגורמים עוינים בצפון לצורך פתרון סכסוכים". במהלך חשיפת אמצעי הלחימה בבית הספר נעצר חשוד בתקיפת שוטרים. חוקרי ימ"ר צפון העריכו לאחר האיתור כי את זהות האנשים שהסתירו את אמצעי הלחימה ידועה.

יומיים לאחר מכן תפסו שוטרי בילוש ולוחמי משמר הגבול תפסו אמצעי לחימה בבית ספר בטייבה. זמן קצר אחר כך אותרו חומרי נפץ בבית מגורים בקלנסוואה הסמוכה. בבית הספר היסודי בטייבה אותרו מתחת לאחת הכיתות רובה מסוג קרל גוסטב, אקדח וכן מלאי תחמושת. בבית המגורים בקלנסוואה מצאו שוטרים בתוך בית המגורים אלפי נפצים המלאים בחומרי נפץ, וכן אקדח ורימון הלם מאולתרים. כמו כן נתפס בבית סכום של 350 אלף שקלים במזומן. חבלנים נוספים של מחוז מרכז הוזעקו לבית לבדוק את המצבור שנתפס מכיוון שכמות חומר הנפץ לא אפשרה לשוטרים להתקרב לארגזים ולהזיזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully