וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר תקף מחזרים של חברתו וייכלא ל-4 שנים

קובי דוד

25.4.2013 / 18:00

ע?ב?ד דוחה ביקש לאיים ולפגוע באנשים שחשד כי מטרידים את בת זוגו. לשם כך ביצע סדרת עבירות אלימות, תוך שימוש בנשקו המשטרתי. בית המשפט: "דפוס פעולה מדאיג שחזר על עצמו"

ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו היום (חמישי) על עבד אל-מוענעם דוחה, בן 33 מהכפר ביר אל-מכסור שבצפון, ששימש שוטר קהילתי בתחנת המשטרה בנצרת והורשע במגוון עבירות אלימות שבמהלכן עשה שימוש לרעה בתפקידו ובנשקו. לפי עובדות כתב האישום, דוחה, שהיה בקשר רומנטי עם אישה המתגוררת בשפרעם, סבר כי אנשים שונים מנסים ליצור עמה קשר ומטרידים אותה, ועקב כך ביקש לאיים ואף לפגוע בהם תוך שימוש באקדח המשטרתי שלו וכן באקדחו הפרטי.

תושב קריית שמונה בן 21 התחזה לשוטר, דצמבר 2012. דוברות משטרת מחוז צפון, חטיבת דובר המשטרה
עשה שימוש באקדחו המשטרתי ובאקדחו הפרטי בכדי לאיים ולפגוע באחרים/חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת מחוז צפון

באחד המקרים הגיע דוחה לביתו של אחד האנשים שבהם חשד כי הם מטרידים את חברתו, שלף את אקדחו, איים ואף ירה כמה יריות, מטרים ספורים מהבחור. במקרה נוסף, הזמין דוחה בחור אחר בשעת לילה לאזור התעשייתי בשפרעם, שם התפתח מרדף שבו ניסה דוחה לפגוע באיש באמצעות אקדחו. בשני המקרים חזר דוחה לזירת האירוע ואסף את תרמילי הקליעים שנורו מאקדחו במטרה להעלים ראיות.

דוחה הורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה, במסגרת הסדר טיעון, כאשר העונש הושאר לשיקול דעתו של הרכב השופטים. דוחה הודה בשלושה אישומים שונים, בכללם ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט, מעשי פזיזות ורשלנות, איומים, ניסיון שיבוש הליכי משפט, תקיפה סתם והיזק בזדון. בית המשפט גזר על דוחה ארבע שנות מאסר בפועל, מאסרים על תנאי לתקופות 18 חודשים ו-6 חודשים, בהתאם לסוגי העבירות, ופיצוי בסך 10,000 שקלים לאחד הנפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לראות במעשיו של דוחה כבעלי חומרה יתרה לאור היותו שוטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכב השופטים ציין בגזר הדין כי "מעשיו של דוחה הינם מעשי בריונות", וכי "התנהלותו מתאפיינת באימוץ מאפיינים ודפוס התנהגות עברייני ולא של אדם המשמש כנציג החוק וכשוטר במשטרת ישראל". לדברי השופטים, "דוחה בחר להתמודד עם קונפליקט שבו היה מצוי בדרך אלימה, תוך שימוש בנשק חם, כאשר תוצאות מעשיו יכולות היו להיות חמורות בהרבה ממה שנגרם בפועל. התנהגותו הרעה באה לידי ביטוי בשורה של מעשים, במספר מועדים שונים, דבר שיש בו כדי ללמד על נחישותו לפעול בדרך זו של הטלת אימה ופחד ועל כן, שאין מדובר במעידה חד-פעמית אלא בדפוס פעולה מדאיג, שחזר על עצמו, לא רק בהזדמנויות שונות, אלא גם כנגד אנשים שונים". כמו כן, קבעו השופטים כי "יש לראות במעשים כבעלי חומרה יתרה משום שבוצעו על ידי שוטר, אשר כנציג החוק וחלק מן השירות הציבורי, נורמות ההתנהגות המצופות ממנו הן גבוהות מן הנורמות המצופות מכל אדם אחר".

בית המשפט ציין כי בגזר הדין שניתן נלקחו בחשבון גם שיקולים שהקלו במעט את עונשו של דוחה, כגון גילו הצעיר, תמיכתו במשפחתו, תרומתו למדינה במסגרת צבאית ומשטרתית, היעדר עבר פלילי, הודאתו בתחילת הליך ההוכחות, חרטתו על ביצוע המעשים וכן דיווח חיובי של שירות בתי הסוהר לגבי התנהגותו בתקופת מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully