וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכה באכזריות על ידי שוטרים: "לא מצליח להירדם"

1.8.2012 / 19:40

"יש לי כאבים מתמשכים בכל חלקי גופי", מספר החשוד בתקיפת שוטרים, שבסרטון שפורסם היום נראה מוכה באכזריות על ידי שוטרים. בעל החנות: "השוטרים היו חלשים, פחדו ממנו"

צילום: שי מכלוף, מצלמות אבטחה, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ'

"אני לא יכול להירדם מאז, יש לי כאבים מתמשכים בכל חלקי גופי" – כך אמר היום (רביעי) תושב פתח תקווה בן 24, שמוקדם יותר פורסם סרטון מצלמות האבטחה בו נראים לכאורה שוטרים מכים אותו באכזריות למרות שלא היה חמוש. האיש, השוהה כעת במוסד גמילה מסמים, סיפר כי הוא מקבל מאז טיפול רפואי ופסיכולוגי. לדבריו, כשהשוטרים לכדו אותו בחנות, לא היו סמים ברשותו. מספר ימים קודם לאירוע, הוא עוכב לחקירה במשטרה, אך שוחרר.

תיעוד מטריד: שוטרים מכים באכזריות חשוד לא חמוש

שוטרים מכים באכזריות חשוד לא חמוש. חטיבת דובר המשטרה
"לא יכול להירדם מאז". השוטרים מכים את החשוד/חטיבת דובר המשטרה

ומנגד, בעלי חנות התכשיטים שבה אירעה התקרית, מברך את התנהגותם של השוטרים. ראובן, בעל החנות שאף נראה בסרטון, סיפר על התקרית מנקודת מבטו. "רק אני ועובדת שלי היינו בחנות. בדרך כלל הדלת סגורה, אבל פתחתי אותה כדי שתוכל לנקות את השמשות, כמו שרואים בסרטון. לפתע נכנס אדם גדול, פגע בעובדת שלי שניקתה את השמשה באופן שהצריך שתטופל רפואית, וגרם לנזק בחנות. אחריו נכנסו שוטרים, ואז הבנתי שכנראה הוא עשה משהו. הם ניסו להשתלט עליו ושום דבר לא עזר, זה ארך הרבה זמן, והוא השתולל פה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מתנפלים על המשטרה יותר מדי"

ראובן סיפר כי בשל גילו המבוגר, פחד שהחשוד יפגע בו ויגרום לנזק נוסף לחנות. "לפי דעתי השוטרים היו חלשים, פחדו ממנו. אחד השוטרים גם אמר לי אחר-כך: 'יש לי אישה וילד בבית'". ראובן בירך את התנהגותם הפרועה לכאורה של השוטרים, אך גם התייחס אליהם בביקורת: "שוטרים אמריקאים היו משתלטים עליו תוך שניות, לדעתי. לא הייתה פה תקיפה מצד השוטרים, הם ניסו להשתלט עליו ופחדו לגעת בו. חלק מהם היו עם כפפות כמו שאפשר לראות בסרטון. אני חושב ששוטרים בריונים יותר היו מפעילים יותר כוח ומשתלטים עליו". לדבריו, "מתנפלים על המשטרה יותר מדי, ומסרסים אותה".

חנות התכשיטים נמצאת בלב-לבו של אזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, הנחשב לאזור מוכה פשיעה. לדברי בנו של ראובן, עמית, המוכר בחנות, היחסים עם המשטרה באזור מצוינים. "הם נותנים שירות טוב, ומאוד נחמדים. לא צריך להתנפל על השוטרים, אנחנו צריכים אותם כאן".

"מדובר בסרטון חריג בכל קנה מידה" - כך הגדירו בסנגוריה הציבורית את התמונות הקשות של מעצרו של חשוד בהפרת סדר שנעצר לפני כשבועיים בתל אביב. בסרטון, שנקלט במצלמות האבטחה של חנות תכשיטים, נראים השוטרים מכים בחוזקה את העצור. דווקא נגד החשוד עצמו הוגש תחילה כתב אישום בגין תקיפת שוטרים. הסניגוריה הציבורית הגישה תלונה נגד ארבעת השוטרים במחלקה לחקירות שוטרים, ואולם ארבעת השוטרים שהשתתפו באירוע לא הושעו מתפקידם, והם ממשיכים לשמש כשוטרי סיור במרחב יפתח במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully