וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת הפייסבוק: פוענח מקרה מוות אחרי 45 שנה

לפני 45 שנים נדרסה למוות קרולי אשבי בת ה-4 על ידי נהג אלמוני במדינת ניו יורק. שנים רבות לאחר שהמשטרה ומשפחתה של קרולי התייאשו, הודעה אחת בפייסבוק שינתה הכל

השנה היא שנת 1968, ערב ליל כל הקדושים. קרולי סיידי אשבי בת הארבע, ליוותה את אחותה ובת דודתה למכולת סמוכה באזור מגוריהם, במדינת ניו יורק שבארצות הברית. בדרכן חזרה הביתה, בעת שחצו את הכביש, נפגעה קרולי הקטנה אנושות ממכונית שחלפה ופגעה בה. נהג הרכב הפוגע ברח מזירת התאונה, וקרולי מתה מפצעיה מאוחר יותר בבית החולים. על אף מאמצים רבים ומגוונים של המשטרה המקומית, לא נמצא מעולם הנהג הפוגע.

שלג, ליל כל הקדושים, פילדלפיה, 29 באוקטובר 2011. Alex Brandon, AP
באופן מסורתי, שוטפים ילדי ארצות הברית בליל כל הקדושים את הרחובות/AP, Alex Brandon

לאחרונה, ראס ג'ונסון, בלש של משטרת ניו יורק, שכבר הספיק לפרוש משירות, כתב הודעה בפייסבוק שהצליחה להביא לפתרון התעלומה בת 45 השנים. ג'ונסון כתב פרטים אודות תאונת הפגע וברח הקטלנית בה נהרגה קרולי, ופרסם אותה בעמוד פייסבוק העוסק בהיסטוריה מקומית. תושבת לשעבר של המחוז בו אירעה התאונה, אשר גרה היום בפלורידה, קראה את ההודעה של ג'ונסון והבינה כי בידיה מידע אשר עשוי להוביל לפתרון התעלומה.

האישה, אשר נשארה בעילום שם, סיפרה לחוקרי המשטרה כי לאחר אותו ערב בו נהרגה קרולי סיידי אשבי, פנו אליה ממשפחתו של מכר שלה, דאגלס פארקהרסט, בבקשה כי תספר כי פארקהרסט ואחיו היו עימה באותו ערב בליל כל הקדושים של שנת 1968. האישה סירבה לבקשה, אך מעולם לא סופר לה מדוע התבקשה לספק לשניים אליבי.

פייסבוק. ShutterStock
היש גבול להשפעה ולחשיבות של אמצעי התקשורת הזה?/ShutterStock

חוקרי המשטרה פגשו את פארקהרסט בביתו בעיר סירקיוז שבמדינת ניו יורק. הוא סיפר להם כי הוא ואחיו שתו בירה במהלך אותו הערב, וכי בשעה שאחיו מעולף במושב האחורי של הרכב, פגע פארקהרסט עם רכבו במה שחשב באותה שעה שהיא חיה כלשהי, אך שכיום הוא מבין שפגע והביא למותה בעצם של קרולי בת ה-4.

מסתבר כי פארקהרסט נחקר במשטרה מספר ימים לאחר התאונה, מפני שלמשטרה נודע שהיה מעורב בתאונת דרכים. פארקהרסט טען כי נסע בכלל בשכונה אחרת וכי פגע בעמדת שמירה שהייתה מוצבת באזור. הוא לא זומן לחקירה נוספת באותה תקופה.

לאלו המצפים כי כעת ישלם פארקהרסט את חובו לחברה, בדגש על חובו למשפחת אשבי, צפויה אכזבה. בשל הזמן הרב (מאוד) שחלף, העבירות שביצע פארקהרסט התיישנו ולכן לא ניתן יהיה להעמידו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully