וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: נעצרו שני חשודים בחברות בארגון אל-קאעדה

שר הפנים הספרדי טען כי לצמד החשודים יש "פרופיל זהה לזה של שני החשודים שהוציאו לפועל את הפיגוע בבוסטון". אולם, לא ידוע על כוונה שלהם לבצע פיגוע על אדמת אירופה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

משטרת ספרד עצרה שני חשודים ממוצא צפון אפריקאי, אשר חשודים בחברות בפלג של ארגון אל-קאעדה באזור צפון-מערב אפריקה – כך דיווחה היום (שלישי) רשת ה-BBC. החשוד הראשון, אזרח אלג'יראי בשם נו מדיוני, נעצר בעיר הספרדית סרגוסה. החשוד השני, אזרח מרוקו בשם חסן אל-ג'אווניף, נעצר בעיר מורסיה שבדרום ספרד. לצמד החשודים יש "פרופיל זהה לזה של שני החשודים שהוציאו לפועל את הפיגוע בבוסטון", אמר שר הפנים הספרדי. אולם, למרות דברי השר, לא ברור האם הם תכננו לבצע פיגועים על אדמת אירופה.

לוחמים של אל-קאעדה בצפון עירק. AP
לוחמי אל-קאעדה/AP

הדיווח על מעצרם של שני החשודים בספרד מגיע על רקע פיגוע הטרור במרתון בוסטון בשבוע שעבר, כמו גם על רקע דיווחים נוספים על ניסיונות פיגוע של גורמים אסלאמיים בריכוזי אוכלוסייה מערביים. בפיגוע בבוסטון ביום שני שעבר נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו עוד כ-200 בני אדם, לאחר שמטען נפץ, אותו הניחו, על פי החשד, האחים ג'וחאן וטמרלאן צארנייב התפוצץ בקו הסיום של המרתון שהתקיים בעיר.

אמש, הודיעו הרשויות בקנדה על מעצר והגשת כתבי אישום נגד שני נאשמים שהיו מעורבים ב"מזימת טרור בהיקף גדול" בקו הרכבת בין טורונטו לניו יורק בצד הקנדי של הגבול. גורמים במשטרה הקנדית מסרו כי הנאשמים, שנעצרו בטורונטו ובמונטריאול, קשורים לאל-קאעדה. הם ציינו כי שם הנאשם ממונטריאול הוא שיהב אסגהאייר, בן 30, ושם הנאשם מטורונטו הוא ראאד ג'אסר, בן 35. השניים אינם אזרחים קנדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully