וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: סוכל פיגוע אל-קאעדה ברכבת לניו יורק

23.4.2013 / 0:03

במסיבת עיתונאים שכינסו גורמי ביטחון קנדיים הם חשפו כי שני פעילים נעצרו והואשמו בתום חקירה משותפת עם ה-FBI. "הייתה להם הכוונה והיכולת לבצע את המעשים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הרשויות בקנדה הודיעו אמש (שני) על מעצר והגשת כתבי אישום נגד שני נאשמים שהיו מעורבים ב"מזימת טרור בהיקף גדול". לדבריהם, החקירה נגד השניים התנהלה בשיתוף המחלקה האמריקנית לביטחון לאומי וה-FBI. הם הוסיפו כי המעצרים שבוצעו אתמול בבוקר סיכלו מתקפה על קו הרכבת בין טורונטו לניו יורק, בצד הקנדי של הגבול.

דוברי המשטרה הוסיפו כי הנאשמים, שנעצרו במונטריאול בטורונטו, קשורים לאל-קאעדה. את השניים עצרו כוחות משטרה יחד עם אנשי סוכנות הביון הקנדית, והם צפויים לעמוד למשפט. הם ציינו כי שם הנאשם ממונטריאול הוא שיהב אסגהאייר, בן 30 ושם הנאשם מטורונטו הוא ראאד ג'אסר, בן 35. השניים אינם אזרחים קנדים.

קווי רכבת בקנדה. רויטרס
"המתקפה תוכננה להתרחש ברכבת בצד הקנדי של הגבול"/רויטרס

"אף שהמשטרה מאמינה שלאנשים האלה הייתה את היכולת והכוונה לבצע את המעשים שתכננו, מעולם לא הייתה סכנה לציבור, לעובדי הרכבת, או לתשתיות", מסרו דוברי המשטרה, שטענו שעקבו אחרי הנאשמים זה זמן רב. הם הדגישו כי היעד אליו כיוונו הנאשמים היה קו רכבת מסויים, ולא רכבת מסויימת.

בחודש פברואר אישרה קנדה כי אדם בעל אזרחות כפולה – קנדית ולבנונית – היה מעורב בפיגוע בבורגס שבבולגריה בחודש יולי האחרון, שבו נהרגו חמישה ישראלים. במקביל האשימה המדינה את חיזבאללה באחריות לפיגוע.

המזימה עליה הודיעו אתמול דוברי המשטרה בקנדה אינה קשורה לפיגוע שאירע במרתון בבוסטון בשבוע שעבר. אתמול הואשם ג'וחר צארנייב שהניח את המטענים שגרמו למותם של שלושה בני אדם ופציעתם של מעל 160 יחד עם אחיו, טמרלאן.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully