וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תבנה את הכנפיים של מטוס הקרב ה-35-F

23.4.2013 / 12:45

התעשייה האווירית חתמה על הסכם עם חברת "לוקהיד-מרטין" במסגרתו התחייבה לייצר כנפיים למטוס הקרב המתקדם. בתמורה תקבל סכום המוערך בכ-2.5 מיליארד דולרים

כתבתו של אמיר בוחבוט, צילום: לוקהיד מרטין, עריכה: מיכאל ברגמן, יאיר דניאל

(צפו במטוס הקרב המתקדם)

התעשייה האווירית (תע"א) חתמה אמש (שני) על הסכם עם חברת "לוקהיד-מרטין" האמריקאית לייצור כנפיים למטוס הקרב מסוג F-35. תע"א, שתחל לספק את הכנפיים בשנת 2015, חתמה על ההסכם לתקופה של בין 10 ל-15 שנים. פוטנציאל המכירות של ההסכם הוא גדול מאוד כאשר הסכום אותו תקבל תע"א בעקבות העסקה מוערך בכ-2.5 מיליארד דולרים.

"הסכם זה מהווה נקודת ציון חשובה עבור התעשייה האווירית, ומבטיח את מעורבותה בתחום של מטוסי הקרב המתקדמים. אני מברך על חיזוק הקשר עם 'לוקהיד-מרטין', יצרן מטוסים חשוב ומוביל בעולם", אמר יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית. סטיב אובריאן, סגן נשיא לפיתוח עסקי של תוכנית מטוס ה-F-35 ב'לוקהיד-מרטין', אמר כי "ההסכם הינו ציון דרך חשוב בשותפות שיש לנו עם התעשייה האווירית". לדבריו, "התעשייה האווירית מספקת מזה שנים רכיבים חיוניים לשלל הפלטפורמות (כלי טיס. א"ב) של 'לוקהיד מרטין'. השתתפותה בתוכנית מטוס ה-F-35 היא התפתחות טבעית ביחסינו".

הפנטגון: בעיות בפיתוח מטוס החמקן שישראל רכשה. מערכת וואלה
פוטנציאל מכירות גדול. מטוס ה-F-35/מערכת וואלה

בשבוע שעבר דווח כי ארצות הברית תספק לישראל טילים, מטוסי קרב ומטוסי תובלה בכדי להתמודד עם איום עתידי מאיראן. על פי הדיווח, משרד ההגנה האמריקאי יחמש את ישראל ובעלות בריתה במזרח התיכון, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, בעסקת נשק בהיקף של עשרה מיליארד דולרים. במסגרת העסקה, תרכוש ישראל טילים שנועדו לפגוע במערכות מכ"ם של סוללות נגד-מטוסים מתקדמות וכן מכשירי מכ"ם מתקדמים שיותקנו על מטוסים ישראלים, מטוסי תדלוק חדישים – וגם, עסקה ראשונה מסוגה עם צבא שאינו אמריקאי – מטוס ה-V-22 להובלת חיילים.

שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, המבקר בימים אלה בישראל, אישר אתמול את הדיווח אודות העסקה המתוכננת. בדברים שנשא בבסיס הקריה בתל אביב, אמר הייגל כי בין הצדדים הוסכם ש"ארצות הברית תעניק לישראל שורת אמצעים צבאיים, לרבות טילים, מערכות מכ"ם מתקדמות, מטוסי תדלוק ואת מטוסי ה-V-22 שלא סיפקנו לאף מדינה אחרת". לדברי הייגל, הדבר מבטיח את עליונותה האווירית של ישראל ויאפשר לחיל האוויר הישראלי אפשרויות תקיפה ארוכות טווח.

אולם, אתמול צינן גורם ביטחוני ישראלי את ההתלהבות מהעסקה וטען כי עסקת הנשק בין ישראל לבין ארצות הברית לא תצא אל הפועל לפני 2018. "עדיין לא נסגרו כל הפרטים ותנאי התשלום כמו גם היקף הכמויות ולוחות הזמנים", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully