וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדריך לא בדק הציוד - הצנחן התרסק למותו"

קובי דוד

22.4.2013 / 21:34

מכתב האישום שהוגש נגד בעליו של בית ספר למצנחי רחיפה, עולה כי הוא הזניק את חניכי קורס המתחילים מאתר ההמראה מבלי לבדוק את תקינות מצנחו של אחד מהם - ובכך גרם למותו

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית משפט השלום בנצרת נגד בעלים של בית ספר למצנחי רחיפה בגין גרימת מותו ברשלנות של אחד החניכים אותם הדריך. מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז הצפון נגד ארנון הורוביץ, תושב רמת גן בן 63 שבבעלותו בית הספר למצנחי רחיפה ע"ש "עגור", עולה כי באפריל 2010 הוא נסע עם חמישה מחניכיו לאתר רחיפה בדרום רמת הגולן, שם איבד אחד החניכים את חייו.

על פי כתב האישום, לאחר שהגיעו הורוביץ והחניכים לאתר הרחיפה ליד קיבוץ מבוא חמה, על מנת לבצע את טיסת הגובה הראשונה במסגרת הקורס למתחילים, הזניק הנאשם את החניך הראשון מאתר ההמראה. כחמש דקות לאחר מכן, סמוך לשעה 10:50, הזניק הנאשם את החניך אמיר בלץ - בשנות ה-30 לחייו - מאתר ההמראה, מבלי שבדק את ציוד הרחיפה שברשותו, לא וידא את תקינותו ובכך לא הבחין כי בתוך חופת המצנח נמצאו חול ואבן כורכר.

"הנאשם נתן למנוח הוראות שגויות"

הנאשם הנחית את החניך הראשון, לאחר מכן הזניק חניך שלישי, הנחיתו וזמן קצר לאחר מכן הזניק שני חניכים נוספים אחד אחרי השני. בכתב האישום צוין כי בלץ שהה באוויר קרוב ל-40 דקות. רק לאחר שהנאשם הזניק את החניך החמישי, הוא הבחין כי המנוח עדיין שוהה באוויר והנחה אותו לרחף לעבר אתר הנחיתה. כשהמנוח היה נתון בגובה של כ-100 עד 150 מטרים מעל פני הקרקע, וחניך נוסף נמצא באוויר, אירעה תקלה במצנח הרחיפה של בלץ, התקפלה מעט כנף שמאל של המצנח, ואז אירעה קריסה מלאה של צד ימין במצנח והמנוח החל בצניחה סיבובית מטה.

בכתב האישום צוין כי עוברי אורח שהיו באתר ההמראה הפנו את תשומת לבו של הורביץ לתקלה שהתגלתה במצנח הרחיפה. כתוצאה מכך, ניסה הנאשם להדריך את המנוח כיצד לפעול, באמצעות מכשיר הקשר, אך המנוח המשיך בצניחה מהירה וסיבובית, פגע בקרקע בעוצמה ומת. "מותו של המנוח נגרם עקב רשלנותו של הנאשם אשר לא בדק את תקינותו של ציוד הרחיפה ולא הציב מדריך מנחית באתר הנחיתה", נכתב. "הנאשם הזניק את החניכים בזה אחר זה, כאשר ברגע נתון אחד היה יותר מחניך אחד באוויר. הנאשם השאיר את המנוח באוויר כ-40 דקות, זמן ארוך מדי למרחף מתחיל. כמו כן, הנאשם נתן למנוח הוראות שגויות בניסיון להוציאו מהמצב אליו נקלע ולא נתן למנוח הוראה לפתוח את מצנח החירום הרזרבי, כפי שהיה מתבקש".

הפרקליטות תבקש מבית המשפט לקבוע סטנדרטים התנהגותיים בתחום הדרכת חניכים במצנחי רחיפה – תחום שנחשב פרוץ ואינו מוסדר על ידי הרשויות המוסמכות בעניין. בנוסף, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לאיסור המשך עיסוק הנאשם בהדרכת חניכים לרחיפה, זאת עד לתום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully