וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנחן רחיפה כבן 50 התרסק בהר תבור - ומת

קובי דוד

23.6.2012 / 13:41

הצנחן, שהיה חלק מקבוצה של כמה צנחנים, נקלע לסחרור בעת הרחיפה ולא הצליח לפתוח את המצנח החלופי. צוות של מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ולבסוף קבע את מותו

יורם אגמון, צנחן רחיפה כבן 50 מעפולה, התרסק היום (שבת) על צלע הר תבור שבגליל התחתון, צפונית לעמק יזרעאל. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית של המשטרה, עולה כי אגמון היה חלק מקבוצה של צנחנים שהייתה במקום. בשלב מסוים הוא נקלע לסחרור, אך לא הספיק לפתוח מצנח חלופי, פגע בצלע ההר והתרסק. דובר מד"א גלבוע, שימי פרג'י, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בסביבות השעה 12:00 קיבלנו דיווח על צנחן בשנות ה-50 לחייו שהתרסק עם המצנח בכיוון הר תבור. כונן שהיה בסמוך לזירה הגיע למקום ראשון והבחין כי הצנחן נמצא ללא הכרה וללא דופק. רופא שהוזעק למקום קבע את מותו והגופה נשלחה לבית החולים".

בתחילת החודש איבד צנחן רחיפה חובב, בן 69, את השליטה על המצנח שלו באזור זכרון יעקב והתרסק בשטח סבוך במורדות מצוק מסיבה לא ברורה. הצנחן נמצא ליד המלון "חוות הברון", כשהוא חבול וזועק לעזרה. משראו דיירי המלון את הצנחן הפגוע, תושב האזור, הזעיקו את כוחות ההצלה ובשל תנאי השטח הקשים הוזעק למקום צוות יל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) משירותי הכבאות חדרה. הצוות, ביחד עם כוחות משטרה מתחנת זכרון, הצליחו להגיע אל הפצוע ובעזרת חבלים העלו אותו למשטח והעניקו לו טיפול ראשוני.

הפצוע אובחן שהוא סובל ככל הנראה משבר בעמוד השדרה, שברים בגפיים ומכות בכל חלקי גופו. מצבו, שהוגדר קשה, החל להידרדר והצוות הרפואי החליט להרדימו ולהנשימו. לזירה הוזעק מסוק של יחידת החילוץ הצה"לית 669 שבשלב ראשוני הוריד את הלוחמים שחברו לכוחות מד"א ולאחר מכן נחת והעביר את הפצוע אל המסוק, אז הוא הוטס בדחיפות לבית החולים רמב"ם בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully