וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: 21 אלף חרדים לא יגויסו – מטעמי חיסכון

21.4.2013 / 19:20

צה"ל ימליץ לפטור את כל החרדים בני ה-22 ומעלה ולהימנע מתשלומי עתק לצעירים בעלי משפחות. היעד ל-2013: 1,800 מתגייסים. בתוך כך מתגבשות המלצות להענשת ישיבות "סרבניות"

בצה"ל נערכים לחודש אוגוסט הקרוב, שבמהלכו מתוכנן גיוס חרדים גדול בעקבות ביטולו של חוק טל. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי אגף כוח אדם בצה"ל גיבש המלצה לקצץ 50% מתשלום הסיוע לחיילים נשואים בעלי משפחות (תשמ"ש). הנפגעים העיקריים מכך הם האברכים שהחליטו להתגייס לצה"ל. עוד נודע כי הכוונה לקצץ בתשלומים מתבססת על ההחלטה לבטל את דחיית השירות בגילאי 28-18 לחרדים.

גיוס חיילים לנח"ל החרדי. נמרוד סונדרס
"תשלום משמעותי"/נמרוד סונדרס

כעת עולה משיחה סגורה שקיים בשבוע שעבר גורם בכיר באכ"א כי מסתמן שהממשלה תפטור לחלוטין את כל בני ה-22 ומעלה מאוגוסט הקרוב. יצוין כי מדובר בכ-21 אלף דחויי שירות, שנוסף לתשלומים שהם מקבלים מהמדינה על היותם אברכים, מקבלים גם תשמ"ש עם התגייסותם בגיל 26-23, זאת כאשר הם כבר הורים לילדים. "התשמ"ש יכול להגיע ל-5,000 שקלים", הסביר הגורם הבכיר, "זה תשלום משמעותי אשר מהווה עבור משפחה חרדית הכנסה גדולה".

אותו גורם הוסיף כי הוועדה שהוקמה לאחרונה בראשות שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, שאמונה על גיבוש הצעת חוק ממשלתית חדשה שתחליף את חוק טל, קיבלה את הנחת צה"ל שלפיה התשמ"ש מעולם לא היווה תמריץ להתגייסות חרדים ולא מנע השתמטות. הגורם הדגיש שכיום יש ישיבות שלא משתפות פעולה עם אגף כוח האדם בצה"ל, ובשל כך הוצעו לשר פרי כמה דרכי התמודדות, ובהן סנקציות כלכליות על הישיבות. "גורמים בכירים במשרד האוצר תומכים בהחלטה", ציין הגורם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2012 נערך צה"ל לגיוסם של 1,500 חרדים, כאשר לבסוף התגייסו בפועל 1,447. מנתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי יעד הגיוס לשנה הנוכחית הוא 1,800, ל-2014 – 2,100, ל-2015 – 2,400, ול-2016 – 2,400 מתגייסים חרדים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לידיעה: "צה"ל ידע בעבר ויידע בעתיד לתת מענה לכל מתווה בנושא גיוס החרדים אשר יגובש על ידי הממשלה, ומבצע את ההתאמות הנדרשות לכך. אין בכוונתנו להתייחס לדיונים פנימיים הנערכים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully