וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "גיוס חרדים מצער אותי יותר ממות בני"

16.4.2013 / 23:17

מנהיגה הרוחני של ש"ס, אמר לראש הממשלה נתניהו שהגיע לנחמו על מות בנו כי "גזירת גיוס בני הישיבות" מצערת אותו יותר מאובדן הבן. מקורביו: הוא אומר זאת בכל ביקור ניחומים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הערב (שלישי) לביקור ניחום אבלים אצל הרב עובדיה יוסף, שבנו – הרב יעקב יוסף, הלך בסוף השבוע לעולמו. במהלך הפגישה, אמר מנהיגה הרוחני של ש"ס לראש הממשלה: ''אני באבל על בני, אבל יותר מצערת אותי גזירת גיוס בני הישיבות''. מקורביו של הרב מספרים כי נושא גיוס בחורי הישיבות מעסיק אותו רבות ועולה כמעט בכל ביקור ניחומים. לדבריהם, גם כשמגיעים חברי כנסת או רבנים ואדמו"רים מהציבור החרדי, הרב מדבר בעיקר על גיוס תלמידי הישיבות ומבקש מכולם לפעול למניעתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בביקור ניחום האבלים בבית הרב עובדיה יוסף, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב יעקב יוסף הלך ביום שישי לעולמו בגיל 66 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו את אלמנתו, הרבנית נצחיה, ושמונה ילדים. בהלווייתו השתתפו אלפי בני אדם. גם אביו, הרב עובדיה יוסף, השתתף בהלוויה, למרות מערכת היחסים הבעייתית בין השניים. הרב עובדיה אמר בבכי כי בנו היה "צדיק" וקרא לתלמידיו הרבים להמשיך וללמוד את תורתו.

מוקיריו של הרב יעקב יוסף מספרים שעקב דמיונו הרב לאביו, עקשנותו והיותו איש אמת, נוצרו בין השניים מחלוקות. לדברי המקורבים, המחלוקת הראשונה החלה סביב כשרות על עוגיות לפסח, כאשר הרב עובדיה התיר להשתמש בהן, ואילו בנו טען שאופן הביצוע גורם לכך שמדובר בחמץ גמור. גם זהותו כאיש ימין לא תרמה לשיפור היחסים, כיוון שש"ס נתפסת כפשרנית יותר בנושאים מדיניים.

נשיא המדינה בביקור ניחומים אצל הרב עובדיה יוסף במות בנו הרב יעקב יוסף. 14 באפריל 2013. יוסף אבי יאיר אנגל, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס מביע את תנחומיו בפני הרב עובדיה, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, יוסף אבי יאיר אנגל

זו אינה הפעם הראשונה בה נחשפת חרדתו הגדולה של הרב עובדיה יוסף באשר לגיוס חרדים לצה"ל. בחודש ינואר אושפז הרב בשל אירוע מוחי. בנו, הרב יצחק יוסף, החליף אותו בדרשתו השבועית וסיפר כי "מרן אמר לרבנים שהוא מרגיש שהשם מעריך את ימיו במטרה אחת - להיאבק בדבר הזה, שחס ושלום לא יגייסו את בחורי הישיבות". לדבריו, "הייתה השבוע כותרת בעיתון 'המודיע' בה כתבו ששלחו צו גיוס ל-3,000 בחורים, בכתבה היה כתוב קצת אחרת, הרב ראה את זה והתחיל לבכות 'אוי ואבוי יתחילו לגייס אותם'. אמרו לו תראה את ההמשך, הוא היה בצער גדול מהעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully