וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוויון בנטל: רק 1,800 אברכים יזכו לתמיכת המדינה

2.4.2013 / 16:59

יו"ר הבית היהודי הצהיר כי עם החלת החוק לשוויון בנטל, יוכלו כל תלמידי הישיבות בני ה-18 להמשיך ללמוד עם מלגה מהמדינה במשך שלוש שנים בלבד. "יש גבול בכמה שאפשר לתמוך"

צילום: באדיבות כנס רמלה, עריכה: טל רזניק

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, חשף היום (שלישי) את המתווה לשוויון בנטל כפי שהממשלה החדשה ככל הנראה תנסה לקדם. בנאום שנשא בכנס רמלה גילה בין היתר כי המטרה הסופית היא לאפשר תמיכה כלכלית ב-1,800 אברכים בלבד, שלא ישרתו בצבא.

למעלה מחודשיים אחרי הבחירות, שאחד הנושאים שעמדו במוקדן היה סוגיית גיוס החרדים, הבהיר היום שר הכלכלה והמסחר כי המדינה תקטין בהדרגתיות את סך הסיוע הפיננסי ללומדי התורה. לדברי בנט, לא תחול חובת גיוס על תלמידי הישיבות בגיל 18, אלא רק בגיל 21. "100% ממי שמגיע לגיל 18 יוכל ללכת ללמוד תורה – שלוש שנים עם אותן תמיכות שיש היום. בשנה הרביעית, יהיו 1,800 תלמידים שימשיכו לקבל תמיכה והיתר יוכלו לשרת בצבא או בשירות לאומי", אמר.

מדובר במספר נמוך בהרבה מהנתונים שעליהם דובר בעבר, ואשר העלו הערכה של כ-8,000 פטורים. "מדינת ישראל החליטה שיש גבול בכמה שאפשר לתמוך", אמר היום בנט. עם זאת, יו"ר הבית היהודי, שספג ביקורת חריפה מההנהגה החרדית במהלך קמפיין הבחירות ואחריו, הוסיף: "אלו שצריך (שיזכו במלגה), המדינה תגדיל את התמיכה בהם. זה מספר לא מבוטל בכל שנה". יצוין כי הפרטים שהציג היום בנט חופפים למה שסוכם עליו בהסכם הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו לבין יש עתיד והבית היהודי.

שותפתה של הבית היהודי לקידום נושא השוויון בנטל והגיוס, מפלגת יש עתיד, ציינה במצע שלה כי אמנם הפטור הראשוני הוא מקובל, אך כי בעוד חמש שנים, מי שיסרב לשרת "יופעלו נגדו כל האמצעים הקבועים בחוק, ויישללו זכויותיו לקצבאות לימודים או מחייה מלבד קצבת ביטוח לאומי". עוד נכתב במצע של יש עתיד כי תיקבע מכסה מצומצמת של תלמידי ישיבה שיוכלו להמשיך בלימודים מלאים וכי כל הסדרי השירות הפרטניים ייבחנו מחדש.

גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
יצטרכו בתוך כמה שנים לבחור אם הם מתגייסים או מפסיקים לקבל תמיכה/טלי מאייר

בדברים שנשא היום בנט, הוא התייחס גם לנושא שיתוף אוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה, במיוחד לנשים ערביות ולחרדים. "במישור הפרטי, ישראל חייבת להיות מדינה של שוויון אזרחי מלא והוא לא תמיד קיים. אני רוצה נשים ערביות משולבות כמה שאפשר במשק הישראלי", אמר השר. הוא התייחס גם לנושא ההכרה של הציבור הערבי במדינה והבהיר: "הרב המוחץ של ערביי ישראל הם לא במגמה שלילית כלפי המדינה. אנחנו צריכים לקבל אותם והם יבואו". עם זאת הצהיר: "תהיה אפס סובלנות לחתירה לדו לאומיות במדינת ישראל. לא נקבל שבתוך מדינת ישראל תקום מדינת לאום נוספת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתנדבות ערביות, שירות לאומי. ספק 500
מתנדבות ערביות בשירות לאומי/ספק 500

בנוגע לציבור החרדי אמר כי משרד הכלכלה יפרסם את רשימת המקומות שבהם יש צורך בידיים עובדות, ואשר יש בהם ביקוש לעובדים. "אני קורא לחרדים ללמוד מקצועות שיש בהם ביקוש ולא עודף היצע. אני קורא למעסיקים, אל תהיו פראיירים. תעסיקו חרדים, תעסיקו ערביות. יש להניח שמהקהל הכללי כבר דירגנו את האיכותיים ביותר. אך אצל החרדים לא גירדנו, לא התחלנו. סביר להניח שיש שם כמות איכותית של אנשים, כך אצל ערביות. תפתחו את השורות לחרדים, לנשים ערביות ותגלו שזה יעשה טוב לחברה שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully