וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמשכת: אל-על ביטלה את טיסותיה עד הערב

בעקבות אישור הסכם "שמיים פתוחים" על ידי הממשלה הודיעה חברת התעופה הישראלית כי כלל טיסותיה היוצאות עד 21:00 בוטלו היום. ארקיע ביטלה 12 טיסות פנים וטיסות בינלאומיות

צילום: דניאל בוק, עומר מירון, טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות החלטת הממשלה לאשר היום (ראשון) את הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל לבין האיחוד האירופי, הודיעה חברת התעופה אל-על על ביטול כלל הטיסות אשר תוכננו להמריא מישראל עד השעה 21:00 הערב. במקביל, בנמל התעופה בן גוריון לא נרשמו, נכון לשעות אחר הצהריים, עומסים מיוחדים, אולם נוסעי חברת אל-על שהגיעו לשדה על מנת לטוס, התבקשו לשוב על עקבותיהם.

שאלות ותשובות – מי ישלם על הטיסה שבוטלה?

"ביחס לטיסות שצפויות לצאת במועד מאוחר יותר, יש להתעדכן באתר אל-על", נכתב בהודעה מטעם החברה. ברשות שדות התעופה אישרו כי התקבלה הודעה על ביטול הטיסות מטעם אל-על. חברת ארקיע הודיעה על ביטול 10 טיסות פנים-ארציות ושתי טיסות בינלאומיות, שתוכננו להמריא היום מישראל. חברת ישראייר הודיעה כי כלל טיסותיה שתוכננו להיום, המריאו כבר בשעות הבוקר המוקדמות, בטרם נפתחה השביתה. "אנו נמצאים בקשר עם ההסתדרות לגבי מחר, לא יודעים מה יהיה ואם תהיה שביתה", מסרו בחברה. יו"ר ועד עובדי התחבורה בהסתדרות יכנס אחר הצהריים את נציגי חברות אל-על, ארקיע וישראייר כדי להחליט על המשך צעדיהם.

נתב"ג- שביתה של עובדי חברות התעופה הישראליות, אפריל 2013. יותם רונן
ריק בעמדות אל-על/יותם רונן

ההסכם, שיאפשר לחברות תעופה זרות להפעיל קווי טיסה מאירופה לישראל ולהתמודד מול חברות התעופה הישראליות על כיסו של הנוסע הישראלי, עורר את זעמם של העובדים. מאות מעובדי אל-על, ישראייר וארקיע, הצפויות להיפגע מהרפורמה, הפגינו הבוקר מחוץ לישיבת הממשלה בירושלים. העובדים נשאו שלטים וקראו "העם דורש צדק אווירי". כמה מהמפגינים הבעירו צמיגים ובעקבות התפרעות כמה נוספים עוכבו על ידי המשטרה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנת עובדי חברות התעופה מול ישיבת הממשלה. טלי מאייר
העובדים הפגינו, השרים אישרו. ירושלים, היום/טלי מאייר

לאחר אישור ההסכם מאות המפגינים התפזרו תוך שהם מאיימים לפנות ליו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, על מנת "להשבית את המדינה". טרם אישור הממשלה אמרו גורמים באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות העובדים, כי "אם ההסכם יאושר - השביתה תתרחב". לדבריהם, ההחלטה בנושא תלויה בהסכם שיאושר ובאפשרות שתינתן לחברות לקיים משא ומתן עם הממשלה על פרטי ההסכם. הם ציינו כי תיתכן שביתת הזדהות של עובדי רשות שדות התעופה וכן שביתה של עובדים נוספים בענף התחבורה.

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
כל טיסות אל-על עד 21:00 בוטלו/GettyImages, David Silverman

בעקבות ההחלטה ליישם את הסכם, החל מהשעה 5:00 הבוקר השביתו עובדי חברות אל-על, ישראייר וארקיע את פעילותם בנמל התעופה בן גוריון. בשל כך, החברות הישראליות הקדימו טיסות רבות לשעה 4:50, כך שהנוסעים יוכלו לעזוב את הארץ כפי שתכננו. המשא ומתן בין ההסתדרות לבין משרד התחבורה על ההסכם הופסק ביום שישי, ולפי שעה לא מתקיימים כלל מגעים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully