וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא התרעה מוקדמת: שביתה בגני הילדים ברמת גן

21.4.2013 / 10:24

הסייעות לא יעבדו היום, והורים שהקדימו להביא את ילדיהם לגנים התבקשו להגיע ולאסוף אותם. "זה משבש את כל החיים", אמרה אם לילד באחד הגנים בעיר. גם פועלי הזבל שובתים

עובדים בעיריית רמת גן פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה פתאומית, זאת במחאה על תנאי העסקתם. בהודעה שנכתבה באתר העירייה נכתב כי במסגרת השביתה לא תפונה אשפה ולא יהיו סייעות בגני הילדים, אולם גני החינוך המיוחד יפעלו כסדרם וכך גם הצהרונים.

בהודעה נכתב עוד כי בגנים בהם יהיה הורה מתנדב יפעל הגן כרגיל, אולם הסתדרות המורים, אליה שייכות הגננות הוציאה מיד הודעה האוסרת על הגננות לעבוד עם הורים מחליפים כאשר הסייעות שובתות. זאת, לאחר הנחייה גורפת בנושא שהתקבלה בהסתדרות בשנה שעברה בעקבות התנהלות בעייתית של הורים ששימשו כמחליפים לסייעות.

בעקבות השביתה, התבקשו הורים אשר הקדימו להביא את ילדיהם אל הגנים בעיר להגיע מיד ולאסוף את ילדיהם. "שמתי את הילד בגן בשבע וחצי ובשמונה קיבלתי הודעת טקסט לקחת אותו מיד כי יש שביתה של ועד העובדים בעיריית רמת גן", סיפרה לוואלה! חדשות הדר, אם לילד באחד הגנים בעיר. "עכשיו אני הולכת לקחת אותו, והוא יהיה איתי כל היום בעבודה", הוסיפה האם. "אין לי מושג על מה השביתה, ואנחנו לא יודעים מתי היא תסתיים. זה משבש את כל החיים. איפה ההסתדרות?". בהודעה שקיבלה הדר מהגננת, נראה שהשביתה הפתיעה גם אותה. בהודעה שנשלחה כאמור בשעה 08:00 נכתב: "קיבלנו עכשיו הודעה שיש שביתה. צריך לבוא לקחת את הילדים".

ועד העובדים: "מאיימים בהורדת שכר ללא הסכמתנו"

יו"ר ועד עובדי עיריית רמת גן, שמוליק מזרחי, סיפר לוואלה! חדשות כי הסיבות לשביתה הן אי קיום הסכמים מצד העירייה, ניסיונות של העירייה לטרפד את ועד העובדים, אי שיתוף העובדים בקבלת ההחלטות, אי תשלום נסיעות לעובדים ועוד. "מדובר בניסיון להפוך את ועד העובדים ללא רלוונטי, יש כאן רדיפה אישית ופגיעה בעובדים ובדמוקרטיה. הם מכניסים קבלנים בחשכת הליל, לא משתפים אותנו בדיונים ועושים שימועים לעובדים על דעת עצמם. הם מאיימים על העובדים בהורדת שכר ללא הסכמת ארגון העובדים". לדברי מזרחי, מועצת העיר לא חתמה על האישורים להקמת תאגיד מים, ולכן נגבים מהתושבים מחירים מופרזים. "ראש העיר חושב שהוא מעל החוק. הוא לא מכיר בעובדים, וראש עיר שלא מכיר בעובדים שלו אין לו זכות קיום".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "הנהלת העיר הצטערה לשמוע על הכרזת השביתה אשר פרצה באופן פראי ובניגוד לחוק. מדובר בסכסוך עבודה ובשביתה שמטרתה אחת - קידום ענייניו האישיים של יו"ר הוועד על חשבון טובתם של כלל עובדי העירייה הנאמנים ותושבי העיר. עילות הסכסוך שפורטו על ידי ההסתדרות ובגינן פרצה השביתה הינן מלאכותיות, שחלקן מצאו ביטוי בסכסוך עבודה שנפתח עוד בספטמבר 2012. זוהי פעולה עבריינית ושביתה פראית, אשר מפרה את ההסכם שנחתם בין הנהלת העירייה, ההסתדרות הכללית החדשה והוועד, ואשר במסגרתו התחייבו העובדים לשמור על שקט תעשייתי מוחלט ולא לשבות עד ליום 31 לדצמבר 2014. התנהלות זו היא אחת מיני רבות של יו"ר הוועד אשר חדשות לבקרים מסית את העובדים כנגד הנהלת העיר, מתנהג בגסות רוח, מדבר בלשון גסה, מנבל פיו ומשתלח אישית בנציגי ההנהלה והפקידות העירונית, כאשר מאחוריו עומדים גורמים אינטרסנטיים ופוליטיים, המעוניינים להכשיל את העירייה והעומד בראשה. העירייה קראה לעובדים לשוב לאלתר לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully