וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הצהרונים בירושלים נפתר; ברקת: "זו מהפכה"

מעתה ישלמו הורים לילדי גן בירושלים 215 שקלים בלבד לילד בצהרונים קהילתיים ברחבי העיר, ובמקביל ישתפרו תנאי הסייעות והגננות, שחששו לאחרונה שייפגעו מיישום התכנית

משבר הצהרונים בירושלים בא על פתרונו ותכנית צהרוני היום במתכונת ועדת טרכטנברג יוצאת לדרך. מעתה ישלמו הורים לילדים גן בירושלים 215 שקלים לילד - במקום 815 - ב-150 צהרונים קהילתיים ברחבי העיר, על פי המלצות הוועדה. לאחרונה הביעו הורים לילדים, גננות וסייעות תרעומת על כך שהתוכנית מביאה לפגיעה קשה בשכרם של העובדים בגנים, פיטורים ועקב כך עליה במספר הילדים בכל גן, ירידה בשירותים הניתנים להם וירידה באיכות החינוך בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת גננות בירושלים לפני יישום התכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עקב כך, הוקם צוות עבודה משותף לעיריית ירושלים והורי העיר יחד עם נציגות העובדות והחברה למתנ"סים במטרה להביא לשיפור במודל ההפעלה של התכנית ולהתאים אותה לצרכי האוכלוסייה הרב גונית בירושלים. לאחר מרתון דיונים אינטנסיבי בין הגורמים, הושגה הסכמה שתביא לשיפור ניכר במודל ההפעלה בשלב הפיילוט. בין היתר, הוסכם על שיפור בשכר הצוותים בצהרונים הפועלים במינהלים הקהילתיים, הגדלת סל הציוד המתכלה, הגבלת מספר הילדים במסגרת ושמירה על איכות הצוותים ויציבותם.

לצד ההסכמות, נותרו בעיות שלא נמצא להן פתרונות. לשם כך הוחלט על הקמת צוות עבודה משותף שימשיך לעבוד על שיפור הפיילוט וכן יפעל במשותף לתכנן את המעבר לשנת הלימודים הבאה. במסגרת ההסכמות שהתקבלו, השתפר שכר הסייעות הוותיקות והגננות הבלתי מוסמכות.

סייעת: "עד עכשיו לא ספרו אותנו"

סייעת וחברת צוות המשא ומתן, שרה סלע, אמרה כי למרות ההישגים, מאבק הגננות והסייעות עדיין לא תם. "עד עכשיו לא ספרו אותנו. הנחיתו את התוכנית הזו עלינו מבלי ליידע או להתייעץ איתנו, ועתה נאלצה העירייה להכיר בנו כעובדות שזכויותיהן נפגעות", אמרה. "חשוב לנו להבהיר: אנחנו לא נגד המערכת, להיפך - אנחנו חלק ממנה והמאבק שלנו הוא בראש ובראשונה למען מתן טיפול איכותי לילדים. כך למשל נאבקנו להגבלת מספר הילדים בכל צהרון - הרעיון שגננת וסייעת יתמודדו עם 35 ילדים אינו סביר - וכך נאבקנו גם למען שכר הוגן שמכבד את מקצועות עובדות הצהרון. לצד ההישג נמשיך בכוחות משותפים להיאבק על מספר נקודות שטרם טופלו-בעיקר המשכורת השעתית".

גם חברת מועצת העיר ירושלים מסיעת ירושלמים, רחל עזריה, שהייתה ממובילות המחאה נגד התכנית המקורית , אמרה כי ההסכם הנוכחי הוא רק ההתחלה. "כירושלמים, אנו גאים במהלך הגדול שהובלנו יחדיו בסולידריות: הורים גננות וסייעות", אמרה. "אנחנו מברכים על ההסכם הנוכחי שיאפשר לעובדות הצהרונים לקבל שכר ותנאים הוגנים יותר ממה שהוצע תחילה. אנחנו יודעים שזהו רק שלב ראשון בהסדרת שכרן של הגננות והסייעות ושיפור איכות הצהרונים במסגרת הרפורמה, ואנחנו נפעל כדי שהנושא יקודם בקיץ, כפי שהתחייבה העירייה. אנו שמחים שהמאבק המשותף שהובלנו יסייע למשפחות צעירות בכל הארץ, כיוון שהרפורמה בירושלים היא פיילוט ארצי".

ירושלים היא העיר הראשונה שמקיימת הלכה למעשה את המלצות ועדת טרכטנברג בנושא הצהרונים. ראש העיר ניר ברקת בירך על ההסכמה שהתקבלה. "זה תאפשר לנו להפעיל את כל הצהרונים ולתת להורים בירושלים מסגרת חינוכיות איכותית במחיר מוזל", אמר. "אני שמח שהצלחנו בכוחות משותפים להביא לשיפור משמעותי בשכר הסייעות ובכך לאפשר להן להמשיך ולחנך את תלמידי העיר. רפורמת הצהרונים היא מהפכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גננות וסייעות הפגינו בירושלים: "מרוויחות פחות משמרטף"

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully