וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננות וסייעות הפגינו: "מרוויחות פחות משמרטף"

עשרות גננות וסייעות זועמות על החלטת עיריית ירושלים לפגוע לכאורה בשכרן. "הורידו לנו עד 35% מהמשכורת", אמרה אחת הסייעות. חברת מועצת העיר שנכחה בהפגנה: "הבעיה פתירה"

עשרות גננות וסייעות של צהרונים בירושלים הפגינו היום (ראשון) בכיכר ספרא בבירה בקריאה לעירייה לחזור בה מן ההחלטה להעבירן משכר גלובלי לשכר לפי שעה. לדברי המפגינות, מתכונת השכר החדשה פוגעת באופן משמעותי בשכרן הסופי, ובנוסף טענו כי מדובר בהרעת תנאים מובהקת. המפגינות, אליהן הצטרפו הורים רבים, הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "טרכטנברג מתהפך בכורסתו", "ברקת תתעורר הסייעת שלי שווה יותר" ו"סייעות והורים נגד הרעת תנאים".

ח"כ דב חנין (חד"ש), שנכח בהפגנה, אמר: "המאבק הזה הוא המאבק הכי צודק על המשך העסקתם של העובדים". לדבריו, הסוגייה נוגעת גם בשכבה מאוד רחבה בציבור וגם להורי הילדים. "אנחנו נמשיך להפגין ולא נוותר. חינוך חינם מגיל 3 זה טוב, אבל לא על חשבון העובדות", סיכם.

בהודעה רשמית שהוציאה עיריית ירושלים טרם תחילת ההפגנה, נטען כי לאחר שיח לילי שהתקיים עם ההורים ועם הסייעות בצהרונים, הסכים משרד האוצר לאשר העלאה בתשלומי ההורים ב-160 צהרונים בעיר, שבהם הועסקו הסייעות באופן פרטי. לדברי העירייה, צעד זה יאפשר להעלות את רמת השכר הממוצע של הסייעות לאותו שכר שהן קיבלו באופן פרטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השכר הוא ביזיון ועלבון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכמה זו בין העירייה למשרד האוצר לא הניחה את דעתן של הגננות והסייעות, שבחרו לצאת ולהפגין בכל זאת. במטה המאבק של העובדות מקפידים להדגיש כי המגעים נכשלו וכי אין לראות בהצעת העירייה פתרון ראוי לבעיה. רחל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם "ירושלמים", וממובילות המאבק המשותף, אמרה: "בעיית שכר עובדות הצהרונים פתירה. עיריית ירושלים צריכה לעסוק עכשיו במציאת פתרון לסייעות ולאלפי הילדים שיהיו בלי מסגרת היום, במקום בספינים ובהפצת דיסאינפורמציה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המאבק הזה הוא המאבק הכי צודק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציקי רנולזון, גננת בצהרון בירושלים, אשר נכחה בהפגנה, אמרה לכתבת וואלה! חדשות: "אני עובדת 3 שעות ביום יחד עם סייעת נוספת בגן המונה 21 ילדים. בעקבות שינוי מתכונת השכר, הורידו לסייעות בסביבות 35 אחוז מהשכר ולנו הגננות הורידו כעשרים אחוז". רנולזון התריעה כי בעקבות המגמה של יציאת הורים רבים יותר לעבודה, צפויים להתווסף ילדים רבים לצהרונים והיא עלולה למצוא עצמה מפקחת ביחד עם סייעת נוספת על למעלה משלושים ילדים, כאשר על פי חוק, על הצהרון להחזיק עובדת נוספת במידה ורשומים בו יותר מ-26 ילדים. העסקת עובדת נוספת אינה אפשרית לטענתה, זאת בשל תנאי ההעסקה, שהם לדבריה כמו של עובדי קבלן. רנולזון הוסיפה ואמרה: "הקטינו להורים את התשלומים לגנים, בעוד לנו הורידו בשכר. הכל נעשה על גבינו, הסייעות מרוויחות 28.70 שקל לשעה, שזה משמעותית פחות משכרו של בייביסיטר פרטי, זה ביזיון ועלבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully